Hybridní
automobily – celosvětový podvod na planetu všech automobilek
napojených na naftovou lobby!
Dnešní výkřiky
většiny automobilek na celém světě – hybridní technologie v
automobilech je jen podvodem a neuvěřitelnou komerční bitvou ve
vzájemné konkurence mezi sebou, zakrývané údajnou snahou o
ekologicky méně závadné automobily. Co ale tato technologie ve
skutečnosti přináší automobilovým uživatelům – zákazníkům?
Z obecného hlediska vyplývajícího z reklamy a z oblbování celé
automobilové veřejnosti to je propagovaný údajný šetrnější
vliv hybridních automobilů na životní prostředí a údajné
snížení spotřeby klasických paliv benzínu a nafty. Pravda je
jen částečná a zcela jinde, než se na první pohled zdá. Tato
technologie většině automobilek slouží především k vylepšení
komerčního postavení v konkurenci, ke zvýraznění té které na
trhu s automobily a hlavně slouží k navýšení trhu v
automobilovém průmyslu zcela zásadně jen k vyšším prodejům a
ziskům.
Drtivá většina
hybridních automobilů v kombinaci elektromotorů se spalovacími
motory přináší uživateli - majiteli tohoto automobilu mírné
snížení spotřeby klasických paliv benzínu a nafty, to je
nesporný fakt. Snížení spotřeby není ale nijak závratné a
pokud se uživatel – majitel hybridního automobilu sám od sebe
nebude chovat ekologicky, pak takový automobil stejně z víc jak
85% bude poháněn klasickým benzinovým či naftovým agregátem se
všemi důsledky, jako u ne-hybridního automobilu. Situace kdy
chování uživatele - majitele automobilu není ekologické nastává
naprosto standardně, protože celý svět je uspěchaný a žádný
uživatel – majitel hybridního automobilu se nebude odlišovat od
ostatních majitelů – uživatelů ne-hybridních automobilů.
Automobil slouží v drtivé většině k pohodlnější a rychlejší
přepravě. Drtivá většina automobilistů spěchá, málo kdo a
málo kdy jede s radostí v klidu a v pohodě, bez nutnosti spěchat.
Ekologický přínos naší planetě těchto hybridních automobilů
je z jejich vlastního reálného systému a provozu nesporně
poměrně bezvýznamný.
Zato ekologické zatížení
planety výrobou hybridních automobilů oproti klasickým se
spalovacími motory je výrazně vyšší! Mnoho nových technologií,
mnoho nových materiálů v hybridních automobilech v konečném
důsledku ekologicky zatěžují celou planetu natolik, že úspory
jež by měly jejich provozem vzniknout, nedosáhnou nejspíš ani k
likvidaci vzniklé zátěže při jejich vlastní výrobě!
O nic lépe na tom nejsou
čisté elektromobily. Výroba jejich speciálních akumulátorů a
ostatních komponentů je opět z hlediska ekologické zátěže
velmi závažná a výrazná. K tomu je nutno ještě přidat fakt,
že potřebnou elektrickou energii pro dobíjení akumulátorů
elektromobilů nikdo nevyrábí a nevyrábí ekologicky nezávadně a
nárust spotřeby elektřiny elektromobily nebude nijak zanedbatelně
malý a zvýšení ekologického zatížení v tomto propojení též.
Sečteno a podtrženo vše
vychází asi tak, že ekologické zatížení celé planety výrobou
hybridních automobilů a elektromobilu podle mého názoru bude v
konečném důsledku v nejlepším případě jen tak tak vyváženo
sníženou ekologickou zátěží provozem hybridních automobilů a
elektromobilu oproti klasickým se spalovacími motory. O celkovém
výrazném a žádoucím snížení ekologické zátěže planety si
můžeme s technologiemi hybridních automobilů a elektromobilů
nechat jen zdát.
Zcela jinak na tom je
technologie založená na palivových článcích. Jejich vývoj je
bouřlivý a kladný vliv na ekologii celé planety je výrazný ve
prospěch zásadního snížení ekologické zátěže. Spaluje se
„za studena“ vodík a kyslík a odpadem vzniká čistá voda.
Výroba a distribuce kapalného vodíku a kapalného kyslíku v
současnosti není ještě řádně ekonomicky a ekologicky dořešena,
ale to je jen otázkou nedaleké budoucnosti. Existuje mnoho území
v oblasti rovníku na naší planetě, kde sluneční energie dopadá
na povrch v úžasné intenzitě. Většina těchto území je z
hlediska klasických zdrojů průmyslových surovinových a průmyslu
zcela bezvýznamná. Zato sluneční energie mají oproti například
Evropě neuvěřitelný nadbytek. Nic nebrání v budování
solárních elektráren a nic nebrání výrobě kyslíku a vodíku z
vody ze sluneční elektrické energie, mimo nežádoucích tlaků a
ovlivňování naftovou lobby společně s automobilkami, které této
technologii se pochopitelně zuřivě brání. Výroba solární
energie a výroba kyslíku a vodíku z vody je z ekologických
hledisek naprosto čistá a zde je skutečná budoucnost naší
planety. Sluneční energie je z našeho pohledu nevyčerpatelná a
vody má naše planeta v oblastech kolem rovníku v moři také
dostatek. Jediná ekologická zátěž u této technologie je výroba
vlastních solárních panelů, ale ani to nemusí a nebude v
dohledné době neřešitelné.
Porovnáme-li současný stav ne zcela ještě optimálně dořešené a vyladěné výroby experimentálních automobilů s pohonem palivovým článkem a vliv na ekologické zatížení, pak snížení ekologické zátěže jejich provozem je již dnes pro celou planetu na rozdíl od hybridních automobilů a elektromobilů poháněnými akumulátory evidentně významně výhodnější. To je budoucnost, ne nafta, ne hybridní automobily a ne elektromobily poháněné akumulátory! Nafta za pár desítek let celosvětově bude vyčerpána a benzinové, naftové a hybridní automobily velmi rychle zaniknou a propadnou se do smetiště dějin. Už aby nafta a její lobby zmizela ...