Trápí vás zácpa? Nás trápí exhalace, volá Praha 2

Autor: BazMyslik <bazmyslik@napismi.cz>, TĂ©ma: Zajímavosti, Zdroj: PUP BIS ČTK, Vydáno dne: 03. 02. 2010

Řešení snížení hlučnosti v centru prahy je velmi prosté:

1)  Nájezdy  na  magistrálu  ponecht  ve  stávajícím stavu jak jsou do dnešního dne. (© RKP)
2)  Výjezdy  zablokovat  tak, že poslední možné opuštění magistrály od Brna  bude  před  Nuselským  mostem  - Kongresová  a  první  možné za Hlávkovým  mostem  do  Bubenské  a  v obráceném směru směrem na Brno v obdobné logice. (© RKP)

Snížení rychlosti automobilů a zvýhodnění chodců:

1)  Prahu celou zrevidovat a kde to jen trochu půjde zřídit promyšlený systém jednosměrek. (© RKP)
2)  Kde to půjde zřídit zákaz odbočování vlevo a pokud někdo potřebuje odbočit  vlevo,  prostě za křižovatkou odbočí vpravo, pak zase vpravo, zase  vpravo a rovně a je tam kde chtěl být. Již funkční příklad Žitná a Ječná. Podobně a nesporně to jde na mnoha místech Prahy (© RKP)
3)  Zrušit  na  drtivé  většině  ulic svislé i vodorovné značení, mimo vybrané  speciálně  široké  a  významné  komunikace  ala  Vinohradská, Vršovická a pod. (© RKP)
4)  Řidiči  budou  muset  aplikovat ze zákona o silničním provozu tzv. pravidlo pravé ruky, rychlost automaticky významně klesne a bezpečnost výrazně vzroste. (© RKP)

Jednoduché a prosté ...

Trápí vás zácpa? Nás trápí exhalace, volá Praha 2

Praha 2 - Městská část rozjela novou kampaň, která se pokouší nalákat cestující v autech do MHD.


dnes 16:19
Buď „in“, zkus to jinak. Tak tímto a dalšími hesly se nyní snaží radnice druhé městské části nalákat řidiče a jejich spolujezdce v autech do městské hromadné dopravy.

Nová informační kampaň se soustředí na dvě nejzatíženější ulice, a to Legerovu a Sokolskou, kudy vede severojižní magistrála, po níž denně projede až sto tisíc aut. Lidé zde mohou nad silnicí vidět zavěšené bannery s nápisy Trápí vás zácpa?, Nás trápí exhalace!, Nejezděme autem či Cestujeme jinak.

„Je to jasný apel a také prosba. Chceme, aby si řidiči uvědomili, že pokud pojedou MHD, bude jejich cesta rychlejší a také mnohem levnější. Navíc, když bude méně aut v těchto exhalacemi zatíženými ulicemi, pro zdejší obyvatele to bude znamenat čistější ovzduší a také více klidu,“ řekla k projektu radní Prahy 2 Aleksandra Udženija (ODS). 

Ta dále upozornila, že v následujících dvou týdnech osloví s nabídkou spolupráce také pražský dopravní podnik (DP). „Tím, že lákáme lidi do hromadné dopravy, děláme DP v podstatě reklamu. I proto bychom v kampani mohli pokračovat nějakou formou také ve vozech MHD,“ vysvětlila.

Kromě bannerů se budou cestující o akci dozvídat také formou spotů v jednom z rádií. Akce potrvá prozatím měsíc. „Prostory pro bannery máme pronajaté a s majiteli reklamních ploch dále vyjednáváme také o ceně, jelikož náš projekt nemá komerční charakter, věříme, že bychom mohli získat slevu,“ konstatoval tajemník Prahy 2 Michal Kopecký.

Sám pak potvrdil, že cesta MHD se opravdu vyplatí. „Autem jedu na úřad bezmála 50 minut a projedu přes sto korun. Tramvají to trvá necelou půl hodinu za cenu jedné jízdenky,“ řekl tajemník. 

Zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS) pak upozornil na to, že silnice V Legerově i Sokolské ulici jsou v podstatě dálnicemi v centru města a takový provoz je obrovskou zátěží pro celé hlavní město.

Vždyť jen v Legerově ulici žije 1200 obyvatel, což je více než má 14 z 57 samostatných městských částí v Praze. „Snad kampaň pomůže k tomu, aby si řidiči začali některé věci uvědomovat. Pro Prahu 2 je magistrála zásadním handicapem,“ řekl Vondrášek s tím, že v Legerově ulici jsou také budovy základní školy a gymnázia a v blízké Sokolské ulici jsou dokonce dětská a urologická klinika a hustá doprava zhoršuje život všem, kteří se zde pohybují a žijí. „Nemluvě o tom, že takový provoz narušuje také prostředí Pražské památkové rezervace a Památkové zóny Vinohrady,“ doplnil zástupce starostky. 

Vedení Prahy 2 si je dlouhodobě vědomé, že únosný limit už byl na magistrále překročen. „Dlouhé kolony, vysoké exhalace a vysoká nervozita řidičů jsou důkazem. Nějakého zásadního zklidnění se dočkáme nejdříve v řádu let, jenže situace si žádá okamžitá řešení,“ uzavřel Vondrášek.