Pan Jan Schneider by se mi měl ve vlastním zájmu postavit jako oponent na nějaké veřejné diskuzi a tam čelit mým argumentům podpořeným rehabilitačními usneseními a zproujícími rozsudky soudů. Bylo by to jistě uitečnějí, ne zamlovat zločinnou činnost BIS a dalích!
------------
Původní zpráva ------------
Od:
Michaela Hučínová <Hucinova@seznam.cz>
Předmět:
Re: Smutné výročí úmrtí MUDr.
Jana Chmelaře.
Datum:
25.9.2007 16:29:38
----------------------------------------
Pouze
pro alespoň částečně zasvědcené.
Pan
bývalý pracovník BIS Jan Schneider si tímto
článkem v časopise Euro "Bezpečnostní
informační sluba" tak trochu naběhl na vidle. Je dost
důkazů o tom, e jsem se snail informovat o nezákonnostech
zjitěných za mého působení v BIS. Dokonce
jsem před svým proputěním z BIS a následným
zatčením písemně upozornil, e budu informovat
státní zastupitelství. Tím jsem si ale
pouze urychloval cestu do podzemí pankrácké
věznice. Pro ty potrefené bylo snad nejhorí, kdy
jsem při svých rehabilitačních soudech dokladoval kdo
je kdo.
Nevím
co pan Schneider za svůj článek dostal a proč ho napsal,
ale někdy v polovině 90 let jsem byl vyslán do kolícího
střediska BIS v Zastávce u Brna na speciální
kurz ve věci problematiky terorismu. kolící
instruktoři v průběhu při praktické ukázce účinků
výbunin se nás ptali na předpokládané
následky po explozích. Velice dobře si pamatuji, e
pan Schneider byl hodnocen velice mizerně a zřejmě těce nesl,
e naopak já jsem byl za své odpovědi a postřehy
hodnocen kladně. Moná, e kdyby pan Schneider se řádně
věnoval výuce a dával pozor, tak by mohl přispět
např. k odhalení pachatelů výbuchů na Přerovsku a
nemusel by v časopise Euro obhajovat a zamlovat nekalé
aktivity nechvalně známé BIS. No ale to teď není
podstatné. Podstatné je to, e z iniciativy pana
senátora tětiny by se mohlo před veřejností
odhalit něco, co by otřáslo základy ji tak dost
poramocené důvěry občanů v tučně placený
bezpečnostní aparát ČR.
Přesto
si myslím, e páně Schneiderovo by se mělo spíe
zajímat např. o to, jak je moné, e nebyl doposud
odhalen pachatel mnoha bombových útoků na Přerovsku,
včetně teroristického útoku na kancelář KPV v
Přerově a kdo měl zájem na tom, aby skutečný
pachatel nebyl odhalen. Svého času zde byl Čihoský
zázrak, případ Babice a mnoho jiných zločinných
komplotů. Bohuel z mého případu se ukazuje, e ta
červená nit z dávné minulosti není
přestřiena a e jsou zde opět patrné zločinné
praktiky podobné těm, které iniciovaly zmiňovaný
Čihoský případ.
Nemohu
zde nezmínit, e v únoru r. 2001 jsem před svědky
upozornil pana poslance za KDÚ-ČSL JUDr. Cyrila Svoboda na
to, e se na půdě BIS chystá moje zatčení. Ten mi
na to opět před svědky odpověděl, e "ty doby jsou u
dávno pryč kdy něco takového bylo moné a e
a nemaluji čerta na zeď " Za několik málo dní
jsem byl v rámci akce Twist, Seliko a Uhlí speciální
policejní druinou sloenou z ÚOOZ teatrálně
zatčen a odvlečen do podzemí pankrácké
věznice. Nevím, zda to byla náhoda či ironie osudu,
ale kdy jsem zjistil, e jsem na cele č.10 tedy na cele, kde před
lety byl legendární hrdina - jeden ze tří králů
Josef Maín před popravou, tak mi to dodalo neuvěřitelnou
energii. Ale a neodbočuji z tématu.
Pan
Jan Schneider by se mi měl ve vlastním zájmu postavit
jako oponent na nějaké veřejné diskuzi a tam čelit
mým argumentům podpořeným rehabilitačními
usneseními a zproujícími rozsudky soudů.
Bylo by to jistě uitečnějí, ne zamlovat zločinnou
činnost BIS a dalích!
Vladimír
Hučín, 25. září 2007 Přerov
------------
Původní zpráva ------------
Od:
Jaromír tětina <stetinaj@senat.cz>
Předmět:
Re: Smutné výročí úmrtí MUDr.
Jana Chmelaře.
Datum:
25.9.2007 12:44:58
----------------------------------------
Váení
pánové,
posílám
Vám článek. Zajímavé je na tom, e jeho
autor reaguje na text, který jsem uveřejnil jako tiskové
prohláení a nikoliv jako článek v novinách.
Kde k němu přiel , nevím. Skoro mi připadá, e
text napsal na pokyn BIS. Za nejpodstatnějí povauji
výhrůku, e by mělo státní zastupitelství
prověřit zda neporuuji zákon tím, e zveřejňuji
jména tajných svazků. Za článkem z EURO
připojuji i text mého prohláení, které
jsem rozeslal médiím.
Srdečně
zdravím
tětina
Jsme
jako oni?
Euro
| rubrika: Politika | strana: 48
včera,
24. září 2007, autor: Jan Schneider
BEZPEČNOSTNÍ
INFORMAČNÍ SLUBA
Snaha
senátora tětiny o nápravu poruením právních
norem je cestou do pekel
Rozčílil
se senátor Jaromír tětina, e "Bezpečnostní
informační sluba neposkytla Nejvyímu státnímu
zastupitelství vyádané informace s odkazem na
skutečnost, e Nejvyí státní
zastupitelství není ze zákona oprávněno
nahlíet do spisů zpravodajských slueb". Ji
v květnu toti zaúkoloval nejvyí státní
zástupkyni Renatu Veseckou, aby se seznámila s
některými svazky BIS, v nich mají být
informace o protizákonném jednání
některých severomoravských orgánů činných
v trestním řízení. Senátor tětina
uvítal pozvání na komisi pro kontrolu BIS, kde
chce "poslance seznámit s existencí dalích
svazků BIS, které svědčí o podílu BIS na
vytváření diskreditačních kampaní".
Dovozuje pak, e zde jde o "vlivy tajné sluby na
orgány činné v trestním řízení".
Chill out. Nejlépe bude zklidnit hormony a podívat se,
do čeho to senátor tětina narazil. Tou zdí je
zákon, ale on tomu (ani Renatě Vesecké!) nechce věřit
a ádá po parlamentním institutu vysvětlení,
"který zákon dovoluje Bezpečnostní
informační slubě odmítnout Nejvyímu
státnímu zastupitelství vyádané
informace". Nejlépe bude hledat v zákonech
upravujících činnost Bezpečnostní informační
sluby a státního zastupitelství.
Zpravodajci
jsou mimo. Česky řečeno, zpravodajské sluby nejsou orgány
činnými v trestním řízení. Podle
ustanovení § 8/3 zákona č. 153/1994 Sb., o
zpravodajských slubách České republiky,
zpravodajské sluby "předávají státním
orgánům a policejním orgánům informace o
zjitěních, která náleí do oboru
jejich působnosti; to neplatí, jestlie by poskytnutí
ohrozilo důleitý zájem sledovaný příslunou
zpravodajskou slubou". Státní zástupci
také. Zákon č. 283/1993 Sb., o státním
zastupitelství, sice v ustanovení § 14/1 praví,
e "ministerstva a jiné státní orgány,
orgány územní samosprávy, jako i orgány
profesní a zájmové samosprávy jsou
povinny státnímu zastupitelství při výkonu
jeho působnosti v konkrétní věci bez průtahů
zapůjčovat spisy a doklady", ale současně platí i
zásada, citovaná v § 14/5:
"Ustanoveními
odstavců 1 a 4 nejsou dotčeny povinnosti vyplývající
ze zvlátních právních předpisů o
ochraně utajovaných skutečností, ochrana obchodního
tajemství ani ochrana zákonem uloené nebo
uznané povinnosti mlčenlivosti." Kontrola na draka. O
kvalitě poslanecké kontroly činnosti Bezpečnostní
informační sluby nelze mít iluze - ale to nikoho
(ani senátora tětinu) neopravňuje uplatňovat takové
svérázné, řekněme "kreativní"
přístupy. Vánivě ujiuje kolegy poslance i
nejvyí státní zástupkyni, e si je
jist tím, co konkrétní zpravodajské
svazky obsahují. A uvádí ve svých
podáních dost zásadní detaily: názvy
zpravodajských svazků, druh obsaených informací,
a dokonce označení zdroje informace! Takové zacházení
s utajovanými informacemi je velmi na pováenou! (Zde
by mělo státní zastupitelství urychleně
proetřit, zda nebyl poruen zákon.) Snait se dosáhnout
nápravy věcí, třeba i cíle zákona,
současným poruením jiných právních
norem, je cesta do pekel. Otevírá prostor libovůli,
který zákon je subjektivně důleitý a který
můe "padnout pod stůl". Takový přístup
je doslova revoluční - a má i revoluční
důsledky.
Proto
například Charta 77 vycházela - k vzteku mnohých
revolucionářů - z legalistických pozic. Lze naplnit
zákon? Na jazyk se dere otázka - jaký postup
mají zpravodajci zvolit, aby dosáhli nápravy
protizákonného stavu, na který přili při
svém etření? Nejprve musejí zváit v
souladu se zněním zpravodajského zákona, zda
případné upozornění přísluných
orgánů činných v trestním řízení
neprozradí jejich operaci. Zákon na to myslí a
umoňuje jim nekonat - ale za implicitního předpokladu, e
zpravodajská operace řeí skutečně společensky
závanějí téma. Usoudí-li
zpravodajtí důstojníci, e odhalené
kriminální nevary jsou zřejmě těího
kalibru, mohou například státnímu
zastupitelství poskytnout příslunou informaci i za
cenu, e budou muset zpravodajskou operaci předčasně ukončit.
Smím
dále? Horí situace nastane, jsou-li řadoví
operativci či nií velitelé jiného názoru
ne vedení sluby. Mohou se sporem samovolně předstoupit
před kontrolní orgán, i kdy vedení sluby
není přesvědčeno o tom, e to je nutné či
prospěné? Zákon ani praxe neřeí jejich
přístup ke "svému" kontrolnímu
orgánu. Ten si sice můe přizvat, koho chce - ale jak má
vědět, koho má chtít pozvat? Zákon by mohl
kadému přísluníkovi zpravodajské
sluby umonit se bez jakékoli dalí podmínky
nahlásit k příslunému parlamentnímu
kontrolnímu orgánu. Velitelé se vak bojí
laviny přísluníků, kteří by se mohli
vrhnout na poslance se svými podněty ohledně toho, s čím
jsou ve slubě nespokojeni. Předpoklad je to správný,
ale pouze do té doby, ne by ostatní váhající
zpravodajci zjistili, e poslanci absolutně nic nevyřeili,
protoe větina z nich není a tak silná v
kramflecích, jak by rádi - a za dalí by
zjistili, e oni kverulanti jsou ve slubě pomalu dueni a
"odcházeni". Pak by propadli mírnému
cynismu a snaili by se jen přeít, s tím, e
"patnáctého je kadý měsíc"
(rozuměj výplata).
Zkusili
to? Avak a se názor vedení BIS například od
názoru rebelujícího Vladimíra Hučína
lií oprávněně, či nikoli, je nutné zkoumat,
zda tito nespokojenci zkusili nejprve vyuít zákonnou
cestu to znamená, e se mohli přihlásit nebo
"iniciovat" (jako zpravodajci to musejí umět) své
pozvání ke korektnímu slyení před
sněmovní kontrolní orgán. Byli-li oslyeni,
pak je pochopitelné, e zkouejí dalí
monosti. Neučinilili vak tento pokus, nastala by situace, kterou
sám kontaktovaný senátor tětina kritizuje.
lo by toti o vytváření kampaně! (Ne)jsme jako
oni! A zde se dostáváme k meritu věci. Mediální
kampaň, jakou rozvíjí senátor tětina,
vzbuzuje pochybnosti, zda není rubem toho, co sám
kritizuje! Své aktivity odvíjí od informací
zapsaných ve zpravodajských svazcích. Ji by
měl vědět, poučen studiem svazků StB, e papír v
takových svazcích skutečně snese leccos. A to byla
Státní bezpečnost orgánem činným v
trestním řízení! To BIS není, take
procesní vyuitelnost jejích informací můe
být - a přečasto je - velmi tristní! Senátor
tětina se vak staví do pozice supervizora činnosti
státního zastupitelství, které podrobuje
kritice nikoli věcné, ale názorové:
kdy
toti není po jeho. Jako senátor mluví do
kdejaké prověrky a úkonu - a jak je to daleko od
definice politického ovlivňování trestního
či správního řízení? Horáková
a Rosenbergová. e nejde o ojedinělý jev, ale v
současnosti dost rozířený pocit, e ti "správní"
mohou různé procesy přiohýbat podle svého,
zákon nezákon, svědčí i reakce na blíící
se proces se stařičkou (kdysi mladičkou) prokurátorkou v
procesu s Miladou Horákovou. Ji skutečnost, e je alobce
stíhán za to, e někoho aloval, je unikátní.
O jaký trestný čin by mělo jít? A je-li moné
se výkonem své funkce dopustit zločinu, byl někdy ve
Spojených státech amerických stíhán
alobce, který navrhl takté trest smrti pro Ethel
Rosenbergovou, přestoe se experti shodují, e mohla dostat
maximálně pět let? A co soudce, který ji k tomu
trestu odsoudil - byl stíhán? A pak nás
dostihnou a dorazí výroky následujícího
typu: "Je dobře, e proces bude, i kdy měl být
dříve, ale nebyla politická vůle." Proboha!
To
snad ne! Politická vůle? Take ona stará osoba bude
souzena díky tomu, e je konečně "politická
vůle"? Ale to byla v případě Milady Horákové
taky! A v případě Ethel Rosenbergové jakbysmet! Klín
klínem? Hospodin prý vodil lid izraelský
čtyřicet let po pouti na cestě, která by se dala ujít
za několik málo týdnů. Prý ho vodil tak
dlouho, říkají někteří sarkasticky, protoe
hledal jediné místo na Blízkém východě,
kde není ropa. Jiní jsou prozaičtějí. Pojetí
času je psychologické, jde o dvě generace nutné k
tomu, aby se lid zbavil otrockých návyků a unesl
svobodu. Jeden kmen si to chtěl zkrátit - a to byl jeho
konec. Podobné to je i s bolevismem. Někdo se s ním
chce vypořádat rychle a efektně. Činí tak ale
pohříchu (jak jinak?) způsobem, který lze shledat
příkladně bolevickým. Proto je třeba spolu s
filozofem Emmanuelem Levinasem vzkřiknout: Trpělivost! Pokoru a
trpělivost!
Tajná
sluba ovlivňuje orgány činné v trestním
řízení, domnívá se Jaromír
tětina
Bezpečnostní
informační sluba odmítla podat Nejvyímu
státnímu zastupitelství informace
Tisková
zpráva senátora Jaromíra tětina
18.
září 2007, autor: Pavla Hájková
Senátor
Jaromír tětina dnes obdrel dopis Nejvyí státní
zástupkyně JUDr. Renaty Vesecké, v něm mu sděluje,
e Bezpečnostní informační sluba neposkytla
Nejvyímu státnímu zastupitelství
vyádané informace s odkazem na skutečnost, e
Nejvyí státní zastupitelství není
ze zákona oprávněno nahlíet do spisů
zpravodajských slueb.
Senátor
tětina ji 18. května 2007 poádal Nejvyí
státní zástupkyni, aby se seznámila se
svazky Silon, Dýka, Hrob a punt, o nich jejich autoři,
bývalí důstojníci BIS Vladimír Hučín
a Petr Částečka tvrdí, e odhalují nezákonné
postupy orgánů činných v trestním řízení
na severní Moravě, a poukazují mimo jiné na to,
e přerovský státní zástupce Radim Obst
získal bezpečnostní prověrku neoprávněně.
Senátor
tětina dnes poádal Parlamentní institut o
vysvětlení, který zákon dovoluje Bezpečnostní
informační slubě odmítnout Nejvyímu
státnímu zastupitelství vyádané
informace.
"Apeluji
na komisi Poslanecké sněmovny pro kontrolu činnosti BIS, aby
pečlivě a detailně jmenované svazky prozkoumala," říká
senátor tětina.
"Vítám
pozvání předsedy komise pana Jeronýma Tejce na
její říjnové zasedání. Rád
bych seznámil komisi s existencí dalích svazků
(Seliko, Twist, Uhlí), které svědčí o podílu
BIS na vytváření diskreditačních kampaní.
Vechny jmenované svazky odpovídají na otázku,
proč měli být důstojníci Částečka a Hučín
umlčeni a proč svazky Silon, Dýka, Hrob a punt nesmějí
spatřit ani senátoři ani nejvyí státní
zástupce země."
"Váení
členové komise pro kontrolu BIS, zde u se nejedná
jen o Hučína, Částečku či Obsta, ale o vlivy tajné
sluby na orgány činné v trestním řízení,"
dodává senátor tětina.
Pavla
Hájková
tisková
mluvčí senátora J. tětiny
tel.
776742420
V
Praze dne 18. 9. 2007
Příloha:
-
dopis senátora Jaromíra tětiny ze dne 18.
5. 2007
-
dopis Nejvyí státní zástupkyně
ze dne 7. 9. 2007