PostKomunističtí politici, soudci a soudní znalci v ČR páchají opět stejná zla, jako páchali před 58 roky. Po roce 1945 znárodnili a rozkradli majetek občanům a lechtě a po roce 1989 konají zcela stejně. Nenasytná komunistická chobotnice se netítí poruovat zákony, ani obecné principy práva a morálky. V článku najdete popis celé situace v případě navracení majetků rodu Kinských.
Závěrečná řeč HOMR -
Děčín 14. 09. 2004
Okresní soud v Děčíně
K čj.: 19C 154/2001
Ve věci alobce :
Frantiek Kinský, proti alovanému : UNILES a.s., Rumburk o určení
Vlastnictví
Závěrečný návrh
vedlejího účastníka soudního řízení: Hnutí na obranu majitelů realit
- HOMR - zastoupeného předsedou Giormani Girolamo
Dne 31. 08. 2004 na
soudním jednání jsem nechal v zastoupení Sdruení zaprotokolovat
velmi závanou námitku týkající se ohroení soudní
nezávislosti a nestrannosti soudů v České republice, zejména po
té, kdy na základě několika vyhraných sporů ve prospěch pana
Frantika Kinského, dolo k velmi razantnímu zásahu ze strany státní
moci exekutivní, do státní moci soudní. Byla tímto prolomena a
zásadním způsobem naruena nezávislost moci soudní, mocí exekutivní,
co v právním a demokratickém státě je naprosto vyloučeno, neb tyto
praktiky pouívají výhradně totalitní reimy.
Členské státy EU ve
vztahu k zemím ucházejícím se o členství přijaly v roce 1993
tzv. Kodaňská kritéria, kde jako podmínky členství uloily mimo jiné,
aby kandidátská země dosáhla stability institucí zaručujících
demokracii, zákonnost, zajitění lidských práv… Uloené
podmínky nejsou plněny v praxi - viz. podání předmětné.
Praxe ukazuje, e
vnitrostátní soudy neuplatňují komunitární právo, nerespektují jeho
přímý účinek, jeho svrchovanost. To se týká i zdejího
soudu.
Dle ESD (Evropský soudní
dvůr) kadý vnitrostátní soud musí v případech, které spadají do jeho
pravomoci, uplatňovat komunitární právo ve své celistvosti a chránit
práva, která toto dává jednotlivcům, a v souladu s tím musí
odloit ta ustanovení vnitrostátních právních předpisů, která jsou s
komunitárním právem konfliktní, a to bez ohledu na to, zda byla
přijata před nebo po přijetí přísluných komunitárních
předpisů.
Podle judikatury ESD se
vztahuje zásada přímého účinku, která vyplynula z případu „Van
Gend en Loos", rovně na mezinárodní smlouvy, tedy i na
Evropskou úmluvu o lidských právech (dále jen - EULP).
Vnitrostátní soudy ČR
nevycházejí z předběných rozhodnutí ESD ve smyslu čl. 234 Smlouvy
ES. Dle ESD - vyvstane-li taková otázka před soudem členského státu,
jeho rozhodnutí nelze napadnout opravnými prostředky podle
vnitrostátního práva, je tento soud povinen obrátit se na
Soudní dvůr (ESD) - dosud tak nebylo učiněno. Přijetí zásad
komunitárního práva i podmínek a ducha Smlouvy ES do právních systémů
kandidátských zemí znemoňuje, aby ČR vytvářela precedent. alobou
napadený soud vak vytváří jednoznačně precedent. Vnitrostátní
soudy musí a to na vlastní popud komunitární právo
uplatňovat jednotně a účinně a to bez ohledu na to, zda byla
ustanovení přijata před nebo po přijetí komunitárních předpisů i v
případech, kdy se ho strany nedovolávají !!! Soudy Česka jsou
součástí justice Společenství, zejména tam, kde je třeba chránit
práva jednotlivců plynoucí z komunitárního práva proti jejich
poruení vnitrostátními zákony a právními předpisy a nezákonným
postupem soudů.
Výklad je věcí ESD
a aplikace je doménou vnitrostátních soudů. Vnitrostátní soudy
nejvyí instance mají zvlátní odpovědnost, protoe musí
rozhodnout, zda je zde povinnost případ postoupit ESD a vyuívat
postupu předběných otázek dle čl. 177 Smlouvy ES, s cílem zajistit
plnou efektivitu a jednotnou aplikaci komunitárního práva. Stejnou
povinnost má i Okresní soud v Děčíně.
Jde o zásadní a zjevné
poruení Dodatkového protokolu č. 1, k Evropské úmluvě o lidských
právech a svobodách (dále jen EULP) zveřejněného v Česku pod číslem
209/1992 - ETS č. 5, ve kterém je konstatováno, cituji: „Kadá
fyzická nebo právnická osoba má právo pokojně uívat svůj majetek.
Nikdo nemůe být zbaven svého majetku s výjimkou veřejného zájmu a za
podmínek, které stanoví zákon a obecné zásady mezinárodního práva.“
Majetkové právo, stejně jako jiná práva a jiné svobody obsaené v
Úmluvě (EULP), musí být chráněno způsobem nikoli iluzorním, nýbr
efektivním a konkrétním. Evropský soud pro lidská práva (dále jen
ESLP) ve stejné věci: Vasilescu v. Rumunsko vyslovil
precedent, cituji: „Soud ve věci konstatoval, e ani
nezákonnost zabavených věcí, ani vlastnické právo k nim nebyly
sporné. Soud byl toho názoru, e stěovatelka, která byla zbavena
monosti pokojně uívat svůj majetek, zůstala jeho vlastníkem dodnes.
Vzhledem k absenci zákonného podkladu, která byla uznána
vnitrostátními orgány i vládou, nemohlo být pokračující zadrování
přísluných předmětů pokládáno za zabavení majetku či upravení
uívání majetku, které by bylo dovoleno prvním a druhým odstavcem čl.
1 Dodatkového protokolu č. l.
Soud dále připomněl, e
faktická překáka můe představovat poruení EULP stejně jako
překáka právní. Soud uzavřel, e ztráta monosti nakládat s
majetkem, spolu s nezdarem pokusů a dosud učiněných u vnitrostátních
úřadů a soudů pro nápravu inkriminované situace, měla natolik závané
důsledky, aby bylo mono dospět k závěru, e stěovatelka byla obětí
konfiskace de facto, neslučitelné s právem na respektování
majetku.
Lze jednoznačně
konstatovat, e shora uvedená judikatura ESLP a precedent shora
uvedený, je totoný s kauzou okresním soudem v Děčíně projednávanou
ve věci pana Frantika Kinského. Postup okresního soudu v předelých
kauzách také vyvolává dojem dodatečné konfiskace de facto.
Povinnosti nejsou v ČR
a to ani po jedenácti letech v roce 2004 plněny a uplatňovány v
praxi. Proto ádám Okresní soud ale i případně soud odvolací, aby
tato vada byla odstraněna a věc byla postoupena ESD se ádostí o
vydání rozhodnutí o předběné otázce ve věci , dle čl. 177 a čl. 234
Smlouvy ES. Text předběné otázky zní: „Vztahuje se
Dodatkový protokol č. 1 EULP na majetek nezletilého pana Frantika
Kinského?“
Pozn.: „Kadá
fyzická nebo právnická osoba má právo pokojně uívat svůj
majetek. Nikdo nemůe být zbaven svého majetku s výjimkou
veřejného zájmu a za podmínek, které stanoví zákon a obecné zásady
mezinárodního práva“.
Vnitrostátní soudy ČR v
rozporu s povinnostmi uloenými v roce l993 v Kodani postupují podle
procesních pravidel vnitrostátních, která jsou v přímém rozporu
s právem komunitárním, která jsou nastavena tak, aby bylo téměř
nemoné řádným občanům domoci se svých základních práv - viz
předmětné soudní řízení.
Soudci vnitrostátních
soudů poruují povinnost nepřihlíet k vnitrostátním civilně
procesním pravidlům tam, kde je třeba chránit práva jednotlivců
plynoucích z komunitárního práva proti jejich poruení vnitrostátními
legislativními ustanoveními.
Vycházeje z principu, e
pilířem svobody a demokracie je soukromé vlastnictví, pak
nejzákladnějí úloha a předevím povinnost státní moci veřejné
spočívá v tom, e bude toto vlastnictví chránit a nikoliv se
podílet na znemonění ochrany soukromého majetku pana
Frantika Kinského bývalými komunistickými zločinci
prorostlými státní mocí s čistými lustračními osvědčeními.
Majetek občanů je stát povinen před odcizením chránit. Stát k tomuto
zavazuje nejen obecná slunost, ale i mezinárodní smlouvy ji státní
mocí ČR ratifikované.
Článek č. 90 Ústavy ČR:
Soudy jsou povolány předevím k tomu, aby zákonným způsobem
poskytovaly ochranu právům, právům chráněným zájmům a zajiovaly
plnění povinností. Článek č. 4 Ústavy ČR: Základní práva a svobody
jsou pod ochranou soudní moci, a proto ádáme, aby i toto předmětné
soudní řízení postupovalo v duchu Ústavy ČR, Listiny základních práv
a svobod a mezinárodních dokumentů komunitárního práva Evropského
společenství.
Zopakuji ustálenou
judikaturu Evropského soudu pro lidská práva (dále jen ESLP). ESLP
vyslovil nesouhlas s jakýmkoli pokusem státu, uměle překvalifikovat
určité řízení tak, aby uniklo kontrole z hlediska svého souladu s
poadavky čl. 6 odst. l EULP. Česká republika nemůe svévolně
převádět příslunost řízení ve věci mezi soudy a správními orgány,
jak činí ve věcech pana Frantika Kinského. Zásadou je
rozdělení moci, to je ideový základ, který byl Českou republikou
hrubě poruen, jak níe dokládáme.
Nemůeme souhlasit se
skutečností, e soud by měl při svém rozhodování vycházet pouze z
listinných důkazů předloených Archivem hl.m. Prahy,
nebo máme dostatečně a naprosto nezvratně prokázáno listinnými
důkazy, e ji od roku l946 byl předmětný státní archiv plně ovládán
a pod plnou kontrolou zločinecké organizace komunistické státní
bezpečnosti (StB), která měla dlouhodobě monost uloené archiválie
padělat a tím připravit pro rozkradení majetku řádných občanů pro
svoje potřeby, jak ji v mnoha kauzách je prokázáno. Navíc v kauze
pana Kinského měla StB důvod reagovat ji po prvním dopisu pana
Kinského z roku 1948, kdy poprvé od války se hlásil ke svému majetku.
ESLP potvrdil nález Ústavního soudu ČR ve věci Lustračního zákona ve
věci zaručit schopnost demokracie – cituji: „Nemůe
nepotlačovat demokracii ten, kdo ji 40 let potlačoval“.
Konec citátu ESLP.
Korupce
důvodně podezřelých úředníků státní moci veřejné v ČR
ve zločinném spolčení, s vnitřní organizační strukturou, s rozdělením
funkcí a dělbou činnosti, které je zaměřeno na soustavné páchání
úmyslné majetkové trestné činnosti ohrouje demokracii v
Česku. Stále více občanů ČR se proto obrací právem jako k
poslední naději k Evropskému soudu pro lidská práva (dále jen ESLP)
do trasburku, kde jsou majetkové stínosti řádných občanů ČR
stejnými komunistickými totalitními strukturami v rozporu s čl.
34 EULP zadrovány.
Praktiky estébáků s
vnitřní organizační strukturou, ve zločinném spolčení a dělbou
činnosti, výstině vyjádřil a sdělil posluchačům Radiournálu -
Českého rozhlasu prezident Václav Havel dne 17.12.1995 v hovorech z
Lán, cituji: „Souhlasím, aby se lidé dozvěděli o práci
estébáků a jejich přisluhovačů, intrikách a manipulaci, zkreslování
skutečností, aby lidi pokodili a stali se obětí zvůle totality. Ve
upravili tak, aby zfalováním docílili svého záměru.“ V
předmětné věci se estébáci ji od svého zaloení tj. od roku 1946
zaměřili na ukradení a zmocnění se majetků obrovských hodnot a ceny
nejen majetků pana Frantika Kinského, pana Tomáe
Bati, hlubocké větve Schwarzenbergů, a dalích řádných
občanů usilujících o uznání svých nezpochybnitelných vlastnických
práv.
Skutečnost, e okresní
soud v Děčíně alobu věcně, úplně, nestranně a nezávisle na státní
moci zákonodárné a exekutivní neprojednal, zavinila, e v alobě
uvedená poruení trvají a tento neústavní postup vede k dalím
neústavním důsledkům. Je-li samotné počáteční rozhodnutí stieno
nezákonností a tato vada není napravena, přechází tato vada i na
rozhodnutí navazující.
Vpředu a shora
uvedené dokládáme níe uvedenými skutečnostmi:
Jmenovitě: ředitelem
Archivu hl. města Prahy byl od roku 1949 do roku 1960 pan PhDr.
Václav Hlavsa, který byl zároveň ředitelem Muzea hl. města Prahy.
Tento archivář a knihovník se narodil 8.11.1905 v Kejnicích u
Horaďovic a je evidován ve svazcích komunistické STB, kde nalezneme
následující údaje:
1)
Hlavsa Václav: narozen 8.11.1905
2)
Typ spolupráce: Dritel konspiračního a propůjčeného bytu
3)
Krycí jméno: Spisovatel
4)
Spisová značka: 14510
5)
Správa STB: Praha, neurčeno
Dále, jasným důkazem zasahování
moci exekutivní do moci soudní jsou postoje, činny a výroky ministra
kultury Pavla Dostála (ČSSD). Přestoe se i dalí političtí
představitelé naí země angaovali v kauze Kinský, ádný z nich
nevystupoval v médiích a na půdě sněmovny Parlamentu ČR tak často,
jako min. kultury Pavel Dostál. Rovně na bedrech pana Dostála leí
fakt, e svým postupem a zarputilou angaovaností v této kauze
posunul tento spor do roviny politické, přičem se odvolával na
jakousi „politickou dohodu“, její hranicí byl 25. únor
1948. K této „dohodě“ se vyjádřil pan Petr Uhl následovně
(cituji): „Argumentovat tím, e tu byla politická
„dohoda“ (navíc ádná nebyla, byl jsem u toho!), e se
nepůjde za hranici 25. února 1948, je skutečné pohrdání soudy a
jejich nepřípustné ovlivňování.“[1]
Dalím faktem, který hovoří ve
prospěch zasahování a následnému ovlivňování moci soudní mocí
výkonnou, je samotný princip dělby moci na moc zákonodárnou, výkonnou
a soudní. Přitom nezávislost těchto tří sloek je jedinou garancí
právního a demokratického státu. Jinými slovy řečeno, co je dovoleno
lidu, není dovoleno vládě a naopak! Konkrétněji, co se týká
komentování soudních rozhodnutí, soudních postupů je v právním a
demokratickém státě striktně zakázané vládě, jejím členem (jakoto
ministr kultury) je právě pan ministr Dostál. Krátce řečeno,
zpochybňování soudních rozhodnutí nepochybně znamená útok na
soudy. Ostatně, těmito slovy popsal ministra kultury Ústavní
soudce Antonín Procházka: „Počíná si jako vrchnostenský
orgán v době totality. Kastuje lidi na lechtice a nelechtice. Kdy
jsou splněny zákonné podmínky, vrátit se to (majetky) občanovi musí,
padni komu padni. Jinak by lo o diskriminaci.“[2]
Třebae se rozhodnutí soudů nemusí
vládě líbit a je jí „proti srsti“, vláda se nikdy nesmí
kriticky vyjadřovat k rozhodnutí soudů, nebo ji tento holý fakt, je
chápán jako vměování moci exekutivní do moci soudní.[3]
Zde bych opět rád připomněl dvě citace
z otevřeného dopisu P. Uhla, který adresoval panu min. Dostálovi:
„Profesorka obojího práva Marie Kalenská klame veřejnost,
e „restituční zákony“ jako speciální zákony vylučují prý
pouití občanského zákona jako normy obecné. Kdy to tvrdí profesorka
práva, je to profesionální selhání. Kdy to ale tvrdí ministr
kultury, ohrouje to demokracii. Nelze to vykládat jinak ne jako
zřejmý ministrův nátlak na soudy, jak mají zákony vykládat“
a na jiném místě autor píe: „Tvé (míněn ministr
Pavel Dostál) výroky jen posilují tradiční lidové představy o
národnosti. A mohou vlastně povzbuzovat dnení české soudy k tak
absurdním postupům, jako bylo zjiování rakovnického soudu, do které
e koly v Argentině chodil Frantiek Oldřich Kinský, kam se se svou
matkou a sestrami přestěhoval jako čtyřletý v roce 1940. Soud
zjistil, e chodil do koly se panělským vyučovacím jazykem, a to
přesto, e v místě byla kola s vyučovacím jazykem německým. alobci
to prospívalo, jako dítě neněmčil, ale stejně mu to nepomohlo, ani
to, e matka, napůl Argentinka, narodiví se v Káhiře, udávala
egyptskou národnost.“[4]
Nyní bych rád doloil
vměování pana ministra Dostála, jakoto člena vlády a tedy
představitele moci exekutivní do moci soudní na konkrétních výrocích:
1) 25. 6. 2003. Pro internetovou
obdobu deníku Právo se p. ministr Dostál vyjádřil (v reakci na
vítězství Frantika Oldřicha Kinského u Okresního soudu v Ústí nad
Orlicí) následujícím způsobem (cituji): „Skutečnost, e dnes
je vrácen nějaký malý kousek pole, je precedens. Protoe kdy se můe
Kinskému vrátit malý kousek pole, tak proč by se mu nemohlo
vrátit pět, deset, či sto hektarů lesa? Kdy se můe vrátit sto
hektarů, tak proč ne vila a kdy vila, tak proč ne palác Kinských na
Staroměstském náměstí?“[5]
Autor článku příhodně nazval tento
odstavec: Ministr kultury se zděsil. Zde bych opět rád připomněl část
citace Ústavního soudce Antonína Procházky, která je totoná s mým
stanoviskem: „Kdy jsou splněny zákonné podmínky, vrátit
se to (majetky) občanovi musí, padni komu padni. Jinak by lo o
diskriminaci.“
Dále pak komentoval p. min. Dostál
rozhodnutí soudu těmito slovy (cituji): „Je to stralivé,
protoe v případě Kinského-jak o tom svědčí vekeré dokumenty-jen
naprosto slepý soudce, který navíc neumí ani slepecké písmo, můe
rozhodnout, e dekrety v souvislosti s Kinským nebyly pouity
oprávněně“. Mimo jiné Dostál dále uvedl (cituji): „Ano,
souhlasím s tím, e můe najít nějaké formální pochybení, e někde
chybí datum, či něco bylo doručeno pozdě, ale jestlie někdo má
zřetelnou nacistickou minulost, pak vracet mu v této chvíli 1,5
hektárku je výsměchem vem těm, kteří zahynuli v Osvětimi třeba
proto, e nesouhlasili s postoji některých svých spoluobčanů, kteří
se přihlásili k německému občanství a k Německé říi.“[6]
První citace je (jeden z mnoha
výroků, jak ostatně následně doloím) pro mne, stejně jako např. pro
p. Petra Uhla, či pro Ústavního soudce Antonína Procházku jasným
útokem na nezávislost naeho soudnictví, nebo je nepřípustné, aby
člen vlády, jakoto představitel moci exekutivní otevřeně kritizoval
rozhodnutí soudů a tudí zasahoval svými výroky do moci soudní. Druhá
citace je pro mne nevhodným populismem a prezentací odsouzeníhodného
antiněmeckého cítění. Mimochodem, rád bych věděl, jaké duevní
pochody vedly pana min. Dostála k závěru, e Frantiek Oldřich Kinský
(odjel s matkou a sestrami r. 1940 do Argentiny a byly mu v té době 4
roky) je osoba se zřetelnou nacistickou minulostí?
2) Rozhovor min. Dostála pro časopis
„Týden“ č.27/2003. Ot. Redaktora: „Na úterý jste
svolal schůzku stranických piček. Nebojíte se signálu navenek, e se
četí politici radí, jak vyzrát na lechtu a její nároky?“
Min. Dostál v odpovědi uvedl (cituji): „Opakuji, e tu nejde
o lechtu. Kdy ale celá restituční legislativa stojí na
základním politickém rozhodnutí, e se nepůjde před 25. únor 1948,
musí si politici pohlídat i to, proč to není dodrováno.“ Tak
za prvé, jak jsem výe uvedl, rád bych opět připomněl stanovisko
Petra Uhla, který tvrdí, e ádná politická dohoda neexistuje.
Za druhé chci upozornit na stanovisko JUDr. Milana Hulíka, který se k
tomuto problému vyjádřil následovně (cituji): „ …ne
celá restituční legislativa stojí na tomto principu. Nestojí na něm
toti restituční zákon č. 243/1992 Sb. dovolující za některých
předpokladů vydání majetku konfiskovaného právě presidentským
dekretem. Stejně tak prolamuje magickou „konsensuální hranici“
roku 1948 zákon č.116/1994 Sb. „o vydání idovského
majetku“.“[7]
Navíc v případě nároků pana Frantika
Oldřicha Kinského se vůbec nejedná o prolamování tzv. Beneových
dekretů, nebo pan Frantiek Oldřich Kinský zdědil svůj majetek po
svém pradědovi, jakoto jetě nenarozené dítě. Rakouský občanský
zákoník, který v naich zemích platil a do r. 1950 umoňoval odkázat
majetek osobě jetě nenarozené.
Za jeden z nejtěích výroků, které
povauji za zcela zřejmý útok na nezávislost českého soudnictví a za
jasný důkaz vměování se moci exekutivní do moci soudní následující
výrok p. min. Dostála, který rovně uvedl ve svém rozhovoru pro
časopis Týden č.27/2003 (cituji): „Je tu rozhodnutí soudu,
které nepřímo zpochybňuje a obchází celý princip restitucí. Není
jediné, ty procesy se mnohdy nevedou jako restituční, ale jsou
zakamuflovány jako občanskoprávní. Proto je důleité se napříč
stranami pobavit o tom, zda je moné legislativní cestou vytvořit
takové podmínky, aby soudy u takto dál nerozhodovaly.“
Tento výrok je pro mne dalím jasným důkazem o neúctě pana ministra k
právu a o snaze pana min. Dostála ovlivnit nezávislost soudů a
zároveň jasným ohroením právního a demokratického zřízení naeho
státu. K tomu se JUDr. Milan Hulík vyjadřuje následujícím
způsobem: „Aby soudy takto dál nerozhodovaly! Toto pronesl
politik ve funkci ministra kultury České republiky! Nemám čas chodit
k soudu jako alovaný na ochranu osobnosti panem ministrem Dostálem,
a proto nenapíi, jaká historická reminiscence s jiným jeho resortním
kolegou mě v této souvislosti napadla. Take soudům je třeba
přitáhnout uzdu a nařídit jim, jak mají rozhodovat! Nejlépe ústavní
direktivou, e ve sporech státu a jedince o vydání majetku v drení
státu, mají rozhodnout ve prospěch státu! Tím by mohla být
úspěně dokončena reforma justice.“[8]
O faktu, e pan ministr Dostál nectí
právo svědčí i jeho dalí výrok, který tentokrát adresoval Ústavnímu
soudu (to samé číslo časopisu Týden, č.27/2003): „Ústavní
soud otevřel tuto Pandořinu skříňku. Při jeho dosavadním sloení se
tomu ale vůbec nedivím, já jsem k němu měl vdy velikou nedůvěru.“
Myslím si, e tento výrok lze plným právem nazvat jako skandální
a absolutně nepřípustný. Nebo jak je moné, e se člen vlády a tedy
představitel moci exekutivní můe vyjadřovat takovýmto způsobem o
nejvyí instituci české justice a tudí o vrcholném představiteli
moci soudní ?!!zde bych opět rád připomněl odpověď Ústavního soudce
Antonína Procházky, který říká: „Počíná si jako
vrchnostenský orgán v době totality. Kastuje lidi na lechtice a
nelechtice. Kdy jsou splněny zákonné podmínky, vrátit se to
(majetky) občanovi musí, padni komu padni. Jinak by lo o
diskriminaci.“[9]
3) Dalím „přehmatem“
se stalo Dostálovo tvrzení, e v případě prohry s Kinským přijde stát
o ohromné majetky. Tato hysterie, vedla k tomu, e snad kadý, kdo je
obeznámen s touto kauzou má před očima neustále se opakující částku
40 miliard korun. Ostatně tato částka se opakuje téměř v
kadém článku, který se týká této kauzy. Tím chci říct, e se podle
mého názoru jedná o straení veřejnosti, nebo v případě
prohry by stát (a tedy občané) musel zaplatit onu magickou a dle mého
názoru nesmyslně přehnanou částku. Zde bych opět rád pouil citaci z
otevřeného dopisu P. Uhla min. Dostálovi: „Ale Ty jediný jsi
tvrdil, e pokud to soudům nezatrhneme, přijdeme o ohromné majetky.
Jetě dnes opakují sdělovací prostředky hausnumero 40 miliard, co má
být hodnota majetku Kinských. Podle mých informací má největí
hodnotu Kinského palác na praském Staroměstském náměstí, kolem 400
milionů, a vechen ostatní majetek - jsou to hlavně lesy a
parcely - nejvý 300 milonů. Čtyřicet miliard se stalo bojovou
notorietou.“