PostKomunističtí politici, soudci a soudní znalci v ČR páchají opět stejná zla, jako páchali před 58 roky. Po roce 1945 znárodnili a rozkradli majetek občanům a šlechtě a po roce 1989 konají zcela stejně. Nenasytná komunistická chobotnice se neštítí porušovat zákony, ani obecné principy práva a morálky. V článku najdete popis celé situace v případě navracení majetků rodu Kinských.
Závěrečná řeč HOMR -
Děčín 14. 09. 2004
Okresní soud v Děčíně
K čj.: 19C 154/2001
Ve věci žalobce :
František Kinský, proti žalovanému : UNILES a.s., Rumburk o určení
Vlastnictví
Závěrečný návrh
vedlejšího účastníka soudního řízení: Hnutí na obranu majitelů realit
- HOMR - zastoupeného předsedou Giormani Girolamo
Dne 31. 08. 2004 na
soudním jednání jsem nechal v zastoupení Sdružení zaprotokolovat
velmi závažnou námitku týkající se ohrožení soudní
nezávislosti a nestrannosti soudů v České republice, zejména po
té, kdy na základě několika vyhraných sporů ve prospěch pana
Františka Kinského, došlo k velmi razantnímu zásahu ze strany státní
moci exekutivní, do státní moci soudní. Byla tímto prolomena a
zásadním způsobem narušena nezávislost moci soudní, mocí exekutivní,
což v právním a demokratickém státě je naprosto vyloučeno, neb tyto
praktiky používají výhradně totalitní režimy.
Členské státy EU ve
vztahu k zemím ucházejícím se o členství přijaly v roce 1993
tzv. Kodaňská kritéria, kde jako podmínky členství uložily mimo jiné,
aby kandidátská země dosáhla stability institucí zaručujících
demokracii, zákonnost, zajištění lidských práv… Uložené
podmínky nejsou plněny v praxi - viz. podání předmětné.
Praxe ukazuje, že
vnitrostátní soudy neuplatňují komunitární právo, nerespektují jeho
přímý účinek, jeho svrchovanost. To se týká i zdejšího
soudu.
Dle ESD (Evropský soudní
dvůr) každý vnitrostátní soud musí v případech, které spadají do jeho
pravomoci, uplatňovat komunitární právo ve své celistvosti a chránit
práva, která toto dává jednotlivcům, a v souladu s tím musí
odložit ta ustanovení vnitrostátních právních předpisů, která jsou s
komunitárním právem konfliktní, a to bez ohledu na to, zda byla
přijata před nebo po přijetí příslušných komunitárních
předpisů.
Podle judikatury ESD se
vztahuje zásada přímého účinku, která vyplynula z případu „Van
Gend en Loos", rovněž na mezinárodní smlouvy, tedy i na
Evropskou úmluvu o lidských právech (dále jen - EULP).
Vnitrostátní soudy ČR
nevycházejí z předběžných rozhodnutí ESD ve smyslu čl. 234 Smlouvy
ES. Dle ESD - vyvstane-li taková otázka před soudem členského státu,
jehož rozhodnutí nelze napadnout opravnými prostředky podle
vnitrostátního práva, je tento soud povinen obrátit se na
Soudní dvůr (ESD) - dosud tak nebylo učiněno. Přijetí zásad
komunitárního práva i podmínek a ducha Smlouvy ES do právních systémů
kandidátských zemí znemožňuje, aby ČR vytvářela precedent. Žalobou
napadený soud však vytváří jednoznačně precedent. Vnitrostátní
soudy musí a to na vlastní popud komunitární právo
uplatňovat jednotně a účinně a to bez ohledu na to, zda byla
ustanovení přijata před nebo po přijetí komunitárních předpisů i v
případech, kdy se ho strany nedovolávají !!! Soudy Česka jsou
součástí justice Společenství, zejména tam, kde je třeba chránit
práva jednotlivců plynoucí z komunitárního práva proti jejich
porušení vnitrostátními zákony a právními předpisy a nezákonným
postupem soudů.
Výklad je věcí ESD
a aplikace je doménou vnitrostátních soudů. Vnitrostátní soudy
nejvyšší instance mají zvláštní odpovědnost, protože musí
rozhodnout, zda je zde povinnost případ postoupit ESD a využívat
postupu předběžných otázek dle čl. 177 Smlouvy ES, s cílem zajistit
plnou efektivitu a jednotnou aplikaci komunitárního práva. Stejnou
povinnost má i Okresní soud v Děčíně.
Jde o zásadní a zjevné
porušení Dodatkového protokolu č. 1, k Evropské úmluvě o lidských
právech a svobodách (dále jen EULP) zveřejněného v Česku pod číslem
209/1992 - ETS č. 5, ve kterém je konstatováno, cituji: „Každá
fyzická nebo právnická osoba má právo pokojně užívat svůj majetek.
Nikdo nemůže být zbaven svého majetku s výjimkou veřejného zájmu a za
podmínek, které stanoví zákon a obecné zásady mezinárodního práva.“
Majetkové právo, stejně jako jiná práva a jiné svobody obsažené v
Úmluvě (EULP), musí být chráněno způsobem nikoli iluzorním, nýbrž
efektivním a konkrétním. Evropský soud pro lidská práva (dále jen
ESLP) ve stejné věci: Vasilescu v. Rumunsko vyslovil
precedent, cituji: „Soud ve věci konstatoval, že ani
nezákonnost zabavených věcí, ani vlastnické právo k nim nebyly
sporné. Soud byl toho názoru, že stěžovatelka, která byla zbavena
možnosti pokojně užívat svůj majetek, zůstala jeho vlastníkem dodnes.
Vzhledem k absenci zákonného podkladu, která byla uznána
vnitrostátními orgány i vládou, nemohlo být pokračující zadržování
příslušných předmětů pokládáno za zabavení majetku či upravení
užívání majetku, které by bylo dovoleno prvním a druhým odstavcem čl.
1 Dodatkového protokolu č. l.
Soud dále připomněl, že
faktická překážka může představovat porušení EULP stejně jako
překážka právní. Soud uzavřel, že ztráta možnosti nakládat s
majetkem, spolu s nezdarem pokusů až dosud učiněných u vnitrostátních
úřadů a soudů pro nápravu inkriminované situace, měla natolik závažné
důsledky, aby bylo možno dospět k závěru, že stěžovatelka byla obětí
konfiskace de facto, neslučitelné s právem na respektování
majetku.
Lze jednoznačně
konstatovat, že shora uvedená judikatura ESLP a precedent shora
uvedený, je totožný s kauzou okresním soudem v Děčíně projednávanou
ve věci pana Františka Kinského. Postup okresního soudu v předešlých
kauzách také vyvolává dojem dodatečné konfiskace de facto.
Povinnosti nejsou v ČR
a to ani po jedenácti letech v roce 2004 plněny a uplatňovány v
praxi. Proto žádám Okresní soud ale i případně soud odvolací, aby
tato vada byla odstraněna a věc byla postoupena ESD se žádostí o
vydání rozhodnutí o předběžné otázce ve věci , dle čl. 177 a čl. 234
Smlouvy ES. Text předběžné otázky zní: „Vztahuje se
Dodatkový protokol č. 1 EULP na majetek nezletilého pana Františka
Kinského?“
Pozn.: „Každá
fyzická nebo právnická osoba má právo pokojně užívat svůj
majetek. Nikdo nemůže být zbaven svého majetku s výjimkou
veřejného zájmu a za podmínek, které stanoví zákon a obecné zásady
mezinárodního práva“.
Vnitrostátní soudy ČR v
rozporu s povinnostmi uloženými v roce l993 v Kodani postupují podle
procesních pravidel vnitrostátních, která jsou v přímém rozporu
s právem komunitárním, která jsou nastavena tak, aby bylo téměř
nemožné řádným občanům domoci se svých základních práv - viz
předmětné soudní řízení.
Soudci vnitrostátních
soudů porušují povinnost nepřihlížet k vnitrostátním civilně
procesním pravidlům tam, kde je třeba chránit práva jednotlivců
plynoucích z komunitárního práva proti jejich porušení vnitrostátními
legislativními ustanoveními.
Vycházeje z principu, že
pilířem svobody a demokracie je soukromé vlastnictví, pak
nejzákladnější úloha a především povinnost státní moci veřejné
spočívá v tom, že bude toto vlastnictví chránit a nikoliv se
podílet na znemožnění ochrany soukromého majetku pana
Františka Kinského bývalými komunistickými zločinci
prorostlými státní mocí s čistými lustračními osvědčeními.
Majetek občanů je stát povinen před odcizením chránit. Stát k tomuto
zavazuje nejen obecná slušnost, ale i mezinárodní smlouvy již státní
mocí ČR ratifikované.
Článek č. 90 Ústavy ČR:
Soudy jsou povolány především k tomu, aby zákonným způsobem
poskytovaly ochranu právům, právům chráněným zájmům a zajišťovaly
plnění povinností. Článek č. 4 Ústavy ČR: Základní práva a svobody
jsou pod ochranou soudní moci, a proto žádáme, aby i toto předmětné
soudní řízení postupovalo v duchu Ústavy ČR, Listiny základních práv
a svobod a mezinárodních dokumentů komunitárního práva Evropského
společenství.
Zopakuji ustálenou
judikaturu Evropského soudu pro lidská práva (dále jen ESLP). ESLP
vyslovil nesouhlas s jakýmkoli pokusem státu, uměle překvalifikovat
určité řízení tak, aby uniklo kontrole z hlediska svého souladu s
požadavky čl. 6 odst. l EULP. Česká republika nemůže svévolně
převádět příslušnost řízení ve věci mezi soudy a správními orgány,
jak činí ve věcech pana Františka Kinského. Zásadou je
rozdělení moci, to je ideový základ, který byl Českou republikou
hrubě porušen, jak níže dokládáme.
Nemůžeme souhlasit se
skutečností, že soud by měl při svém rozhodování vycházet pouze z
listinných důkazů předložených Archivem hl.m. Prahy,
neboť máme dostatečně a naprosto nezvratně prokázáno listinnými
důkazy, že již od roku l946 byl předmětný státní archiv plně ovládán
a pod plnou kontrolou zločinecké organizace komunistické státní
bezpečnosti (StB), která měla dlouhodobě možnost uložené archiválie
padělat a tím připravit pro rozkradení majetku řádných občanů pro
svoje potřeby, jak již v mnoha kauzách je prokázáno. Navíc v kauze
pana Kinského měla StB důvod reagovat již po prvním dopisu pana
Kinského z roku 1948, kdy poprvé od války se hlásil ke svému majetku.
ESLP potvrdil nález Ústavního soudu ČR ve věci Lustračního zákona ve
věci zaručit schopnost demokracie – cituji: „Nemůže
nepotlačovat demokracii ten, kdo ji 40 let potlačoval“.
Konec citátu ESLP.
Korupce
důvodně podezřelých úředníků státní moci veřejné v ČR
ve zločinném spolčení, s vnitřní organizační strukturou, s rozdělením
funkcí a dělbou činnosti, které je zaměřeno na soustavné páchání
úmyslné majetkové trestné činnosti ohrožuje demokracii v
Česku. Stále více občanů ČR se proto obrací právem jako k
poslední naději k Evropskému soudu pro lidská práva (dále jen ESLP)
do Štrasburku, kde jsou majetkové stížnosti řádných občanů ČR
stejnými komunistickými totalitními strukturami v rozporu s čl.
34 EULP zadržovány.
Praktiky estébáků s
vnitřní organizační strukturou, ve zločinném spolčení a dělbou
činnosti, výstižně vyjádřil a sdělil posluchačům Radiožurnálu -
Českého rozhlasu prezident Václav Havel dne 17.12.1995 v hovorech z
Lán, cituji: „Souhlasím, aby se lidé dozvěděli o práci
estébáků a jejich přisluhovačů, intrikách a manipulaci, zkreslování
skutečností, aby lidi poškodili a stali se obětí zvůle totality. Vše
upravili tak, aby zfalšováním docílili svého záměru.“ V
předmětné věci se estébáci již od svého založení tj. od roku 1946
zaměřili na ukradení a zmocnění se majetků obrovských hodnot a ceny
nejen majetků pana Františka Kinského, pana Tomáše
Bati, hlubocké větve Schwarzenbergů, a dalších řádných
občanů usilujících o uznání svých nezpochybnitelných vlastnických
práv.
Skutečnost, že okresní
soud v Děčíně žalobu věcně, úplně, nestranně a nezávisle na státní
moci zákonodárné a exekutivní neprojednal, zavinila, že v žalobě
uvedená porušení trvají a tento neústavní postup vede k dalším
neústavním důsledkům. Je-li samotné počáteční rozhodnutí stiženo
nezákonností a tato vada není napravena, přechází tato vada i na
rozhodnutí navazující.
Vpředu a shora
uvedené dokládáme níže uvedenými skutečnostmi:
Jmenovitě: ředitelem
Archivu hl. města Prahy byl od roku 1949 do roku 1960 pan PhDr.
Václav Hlavsa, který byl zároveň ředitelem Muzea hl. města Prahy.
Tento archivář a knihovník se narodil 8.11.1905 v Kejnicích u
Horažďovic a je evidován ve svazcích komunistické STB, kde nalezneme
následující údaje:
1)
Hlavsa Václav: narozen 8.11.1905
2)
Typ spolupráce: Držitel konspiračního a propůjčeného bytu
3)
Krycí jméno: Spisovatel
4)
Spisová značka: 14510
5)
Správa STB: Praha, neurčeno
Dále, jasným důkazem zasahování
moci exekutivní do moci soudní jsou postoje, činny a výroky ministra
kultury Pavla Dostála (ČSSD). Přestože se i další političtí
představitelé naší země angažovali v kauze Kinský, žádný z nich
nevystupoval v médiích a na půdě sněmovny Parlamentu ČR tak často,
jako min. kultury Pavel Dostál. Rovněž na bedrech pana Dostála leží
fakt, že svým postupem a zarputilou angažovaností v této kauze
posunul tento spor do roviny politické, přičemž se odvolával na
jakousi „politickou dohodu“, jejíž hranicí byl 25. únor
1948. K této „dohodě“ se vyjádřil pan Petr Uhl následovně
(cituji): „Argumentovat tím, že tu byla politická
„dohoda“ (navíc žádná nebyla, byl jsem u toho!), že se
nepůjde za hranici 25. února 1948, je skutečné pohrdání soudy a
jejich nepřípustné ovlivňování.“[1]
Dalším faktem, který hovoří ve
prospěch zasahování a následnému ovlivňování moci soudní mocí
výkonnou, je samotný princip dělby moci na moc zákonodárnou, výkonnou
a soudní. Přitom nezávislost těchto tří složek je jedinou garancí
právního a demokratického státu. Jinými slovy řečeno, co je dovoleno
lidu, není dovoleno vládě a naopak! Konkrétněji, co se týká
komentování soudních rozhodnutí, soudních postupů je v právním a
demokratickém státě striktně zakázané vládě, jejímž členem (jakožto
ministr kultury) je právě pan ministr Dostál. Krátce řečeno,
zpochybňování soudních rozhodnutí nepochybně znamená útok na
soudy. Ostatně, těmito slovy popsal ministra kultury Ústavní
soudce Antonín Procházka: „Počíná si jako vrchnostenský
orgán v době totality. Kastuje lidi na šlechtice a nešlechtice. Když
jsou splněny zákonné podmínky, vrátit se to (majetky) občanovi musí,
padni komu padni. Jinak by šlo o diskriminaci.“[2]
Třebaže se rozhodnutí soudů nemusí
vládě líbit a je jí „proti srsti“, vláda se nikdy nesmí
kriticky vyjadřovat k rozhodnutí soudů, neboť již tento holý fakt, je
chápán jako vměšování moci exekutivní do moci soudní.[3]
Zde bych opět rád připomněl dvě citace
z otevřeného dopisu P. Uhla, který adresoval panu min. Dostálovi:
„Profesorka obojího práva Marie Kalenská klame veřejnost,
že „restituční zákony“ jako speciální zákony vylučují prý
použití občanského zákona jako normy obecné. Když to tvrdí profesorka
práva, je to profesionální selhání. Když to ale tvrdí ministr
kultury, ohrožuje to demokracii. Nelze to vykládat jinak než jako
zřejmý ministrův nátlak na soudy, jak mají zákony vykládat“
a na jiném místě autor píše: „Tvé (míněn ministr
Pavel Dostál) výroky jen posilují tradiční lidové představy o
národnosti. A mohou vlastně povzbuzovat dnešní české soudy k tak
absurdním postupům, jako bylo zjišťování rakovnického soudu, do které
že školy v Argentině chodil František Oldřich Kinský, kam se se svou
matkou a sestrami přestěhoval jako čtyřletý v roce 1940. Soud
zjistil, že chodil do školy se španělským vyučovacím jazykem, a to
přesto, že v místě byla škola s vyučovacím jazykem německým. Žalobci
to prospívalo, jako dítě neněmčil, ale stejně mu to nepomohlo, ani
to, že matka, napůl Argentinka, narodivší se v Káhiře, udávala
egyptskou národnost.“[4]
Nyní bych rád doložil
vměšování pana ministra Dostála, jakožto člena vlády a tedy
představitele moci exekutivní do moci soudní na konkrétních výrocích:
1) 25. 6. 2003. Pro internetovou
obdobu deníku Právo se p. ministr Dostál vyjádřil (v reakci na
vítězství Františka Oldřicha Kinského u Okresního soudu v Ústí nad
Orlicí) následujícím způsobem (cituji): „Skutečnost, že dnes
je vrácen nějaký malý kousek pole, je precedens. Protože když se může
Kinskému vrátit malý kousek pole, tak proč by se mu nemohlo
vrátit pět, deset, či sto hektarů lesa? Když se může vrátit sto
hektarů, tak proč ne vila a když vila, tak proč ne palác Kinských na
Staroměstském náměstí?“[5]
Autor článku příhodně nazval tento
odstavec: Ministr kultury se zděsil. Zde bych opět rád připomněl část
citace Ústavního soudce Antonína Procházky, která je totožná s mým
stanoviskem: „Když jsou splněny zákonné podmínky, vrátit
se to (majetky) občanovi musí, padni komu padni. Jinak by šlo o
diskriminaci.“
Dále pak komentoval p. min. Dostál
rozhodnutí soudu těmito slovy (cituji): „Je to strašlivé,
protože v případě Kinského-jak o tom svědčí veškeré dokumenty-jen
naprosto slepý soudce, který navíc neumí ani slepecké písmo, může
rozhodnout, že dekrety v souvislosti s Kinským nebyly použity
oprávněně“. Mimo jiné Dostál dále uvedl (cituji): „Ano,
souhlasím s tím, že může najít nějaké formální pochybení, že někde
chybí datum, či něco bylo doručeno pozdě, ale jestliže někdo má
zřetelnou nacistickou minulost, pak vracet mu v této chvíli 1,5
hektárku je výsměchem všem těm, kteří zahynuli v Osvětimi třeba
proto, že nesouhlasili s postoji některých svých spoluobčanů, kteří
se přihlásili k německému občanství a k Německé říši.“[6]
První citace je (jeden z mnoha
výroků, jak ostatně následně doložím) pro mne, stejně jako např. pro
p. Petra Uhla, či pro Ústavního soudce Antonína Procházku jasným
útokem na nezávislost našeho soudnictví, neboť je nepřípustné, aby
člen vlády, jakožto představitel moci exekutivní otevřeně kritizoval
rozhodnutí soudů a tudíž zasahoval svými výroky do moci soudní. Druhá
citace je pro mne nevhodným populismem a prezentací odsouzeníhodného
antiněmeckého cítění. Mimochodem, rád bych věděl, jaké duševní
pochody vedly pana min. Dostála k závěru, že František Oldřich Kinský
(odjel s matkou a sestrami r. 1940 do Argentiny a byly mu v té době 4
roky) je osoba se zřetelnou nacistickou minulostí?
2) Rozhovor min. Dostála pro časopis
„Týden“ č.27/2003. Ot. Redaktora: „Na úterý jste
svolal schůzku stranických špiček. Nebojíte se signálu navenek, že se
čeští politici radí, jak vyzrát na šlechtu a její nároky?“
Min. Dostál v odpovědi uvedl (cituji): „Opakuji, že tu nejde
o Šlechtu. Když ale celá restituční legislativa stojí na
základním politickém rozhodnutí, že se nepůjde před 25. únor 1948,
musí si politici pohlídat i to, proč to není dodržováno.“ Tak
za prvé, jak jsem výše uvedl, rád bych opět připomněl stanovisko
Petra Uhla, který tvrdí, že žádná politická dohoda neexistuje.
Za druhé chci upozornit na stanovisko JUDr. Milana Hulíka, který se k
tomuto problému vyjádřil následovně (cituji): „ …ne
celá restituční legislativa stojí na tomto principu. Nestojí na něm
totiž restituční zákon č. 243/1992 Sb. dovolující za některých
předpokladů vydání majetku konfiskovaného právě presidentským
dekretem. Stejně tak prolamuje magickou „konsensuální hranici“
roku 1948 zákon č.116/1994 Sb. „o vydání židovského
majetku“.“[7]
Navíc v případě nároků pana Františka
Oldřicha Kinského se vůbec nejedná o prolamování tzv. Benešových
dekretů, neboť pan František Oldřich Kinský zdědil svůj majetek po
svém pradědovi, jakožto ještě nenarozené dítě. Rakouský občanský
zákoník, který v našich zemích platil až do r. 1950 umožňoval odkázat
majetek osobě ještě nenarozené.
Za jeden z nejtěžších výroků, které
považuji za zcela zřejmý útok na nezávislost českého soudnictví a za
jasný důkaz vměšování se moci exekutivní do moci soudní následující
výrok p. min. Dostála, který rovněž uvedl ve svém rozhovoru pro
časopis Týden č.27/2003 (cituji): „Je tu rozhodnutí soudu,
které nepřímo zpochybňuje a obchází celý princip restitucí. Není
jediné, ty procesy se mnohdy nevedou jako restituční, ale jsou
zakamuflovány jako občanskoprávní. Proto je důležité se napříč
stranami pobavit o tom, zda je možné legislativní cestou vytvořit
takové podmínky, aby soudy už takto dál nerozhodovaly.“
Tento výrok je pro mne dalším jasným důkazem o neúctě pana ministra k
právu a o snaze pana min. Dostála ovlivnit nezávislost soudů a
zároveň jasným ohrožením právního a demokratického zřízení našeho
státu. K tomu se JUDr. Milan Hulík vyjadřuje následujícím
způsobem: „Aby soudy takto dál nerozhodovaly! Toto pronesl
politik ve funkci ministra kultury České republiky! Nemám čas chodit
k soudu jako žalovaný na ochranu osobnosti panem ministrem Dostálem,
a proto nenapíši, jaká historická reminiscence s jiným jeho resortním
kolegou mě v této souvislosti napadla. Takže soudům je třeba
přitáhnout uzdu a nařídit jim, jak mají rozhodovat! Nejlépe ústavní
direktivou, že ve sporech státu a jedince o vydání majetku v držení
státu, mají rozhodnout ve prospěch státu! Tím by mohla být
úspěšně dokončena reforma justice.“[8]
O faktu, že pan ministr Dostál nectí
právo svědčí i jeho další výrok, který tentokrát adresoval Ústavnímu
soudu (to samé číslo časopisu Týden, č.27/2003): „Ústavní
soud otevřel tuto Pandořinu skříňku. Při jeho dosavadním složení se
tomu ale vůbec nedivím, já jsem k němu měl vždy velikou nedůvěru.“
Myslím si, že tento výrok lze plným právem nazvat jako skandální
a absolutně nepřípustný. Neboť jak je možné, že se člen vlády a tedy
představitel moci exekutivní může vyjadřovat takovýmto způsobem o
nejvyšší instituci české justice a tudíž o vrcholném představiteli
moci soudní ?!!zde bych opět rád připomněl odpověď Ústavního soudce
Antonína Procházky, který říká: „Počíná si jako
vrchnostenský orgán v době totality. Kastuje lidi na šlechtice a
nešlechtice. Když jsou splněny zákonné podmínky, vrátit se to
(majetky) občanovi musí, padni komu padni. Jinak by šlo o
diskriminaci.“[9]
3) Dalším „přehmatem“
se stalo Dostálovo tvrzení, že v případě prohry s Kinským přijde stát
o ohromné majetky. Tato hysterie, vedla k tomu, že snad každý, kdo je
obeznámen s touto kauzou má před očima neustále se opakující částku
40 miliard korun. Ostatně tato částka se opakuje téměř v
každém článku, který se týká této kauzy. Tím chci říct, že se podle
mého názoru jedná o strašení veřejnosti, neboť v případě
prohry by stát (a tedy občané) musel zaplatit onu magickou a dle mého
názoru nesmyslně přehnanou částku. Zde bych opět rád použil citaci z
otevřeného dopisu P. Uhla min. Dostálovi: „Ale Ty jediný jsi
tvrdil, že pokud to soudům nezatrhneme, přijdeme o ohromné majetky.
Ještě dnes opakují sdělovací prostředky hausnumero 40 miliard, což má
být hodnota majetku Kinských. Podle mých informací má největší
hodnotu Kinského palác na pražském Staroměstském náměstí, kolem 400
milionů, a všechen ostatní majetek - jsou to hlavně lesy a
parcely - nejvýš 300 milonů. Čtyřicet miliard se stalo bojovou
notorietou.“