Hana Catalánová hodnotí vykonstruovaný proces a komunisticko-fasistickou bestialitu kolem Vladimíra Hučína.
Bolševická
inkvizice - část I
Hana
Catalanová
Od
tzv. „sametové“ revoluce uplynulo již více než 12 let,
avšak v justičním systému se změnilo pramálo – stejně jako
na politické scéně. Lži, podvody, korupce a bývalé komunistické a
estébácké struktury ve vrcholných pozicích v ČR dnes vnímá již i
západní, který byl tolik nadšen předstíraným pádem komunismu za
Železnou oponou. Bohužel, pravá tvář této postkomunistické
„demokracie“ měla být odhalena dříve, v době, kdy se
jednalo o vstupu ČR do NATO, v době, kdy se bez důkladného
prověření situace v zemi velkoryse poskytlo rovnocenné
partnerství v této organizaci a nabídly se i další hospodářské
výhody.
Další
důvod k odsouzení Clintonovy administrativy. Je veřejně známo,
že Clinton byl a je levicově orientován. Během svých studií měl
spoustu komunistických přátel v bývalém Sovětském svazu i
v Československu, kam jezdil na návštěvy v dobách Studené
války – za hluboké totality. Sám se s komunistickou
ideologií ztotožňoval, obdivoval a propagoval ji. Důsledky jeho vlády
jsou šokující – a to ještě nevíme všechno! Doufejme, že
president G.W. Bush učiní veškeré potřebně kroky v tom, aby
Amerika opět byla pilířem svobody a demokracie – symbolem oázy
života hodného žití, za který stojí zato bojovat. My všichni jsme
povinni tento boj za svobodu vést a neustoupit v něm ani o píď.
Všichni jsme na tento svět přišli jako svobodní jedinci – nikdo
nemá právo nám tento základní Boží dar upírat.
Jsme
svědky toho, že základní lidská práva jsou v ČR stále
pošlapávána (a nejen tam), že Ústava ČR je pouze bezpředmětným
souborem článků, které nejsou respektovány.
Sledujeme
kauzu Hučín, která slouží „bývalým“ komunistů jako
prubířský kámen předhozený veřejnosti. Tento prubířský kámen má
ukázat, jak dalece je veřejnost připravena a ochotna přijímat sílící
moc komunistických struktur, které se ve skutečnosti své moci nikdy
nevzdaly, pouze tahaly za rozhodující nitky v pozadí. Pokud tyto
struktury zvítězí, budou následovat další vykonstruované procesy,
které si pamětníci – političtí vězni – pamatují velice
dobře z nikoliv tak vzdálené minulosti.
Celá
kauza je založena na nezákonně vykonstruovaných důkazech, kdy hlavním
a „utajovaným“ svědkem je jakýsi Josef Dvořák (dle
dřívějších zpráv se jedná o Jiřího Metelku z Přerova, blízkého
spolupracovníka bývalého důstojníka StB Ludvíka Zifčáka).
Ohlášená
premiéra však nedopadla k očekávání a spokojenosti soudce
Michala Jelínka a přísedících soudců, honosně zvaných „soudní
senát“.
Státní
zástupkyně Lenka Šromová přečetla necelých 9 z celkových 29
stran textu obžaloby, a na konci svého vystoupení podala soudnímu
senátu návrh na vyloučení veřejnosti z dalšího soudního jednání.
Svůj návrh zdůvodnila funkcí BIS a „utajovanými skutečnostmi“.
Soudní
síň pojala celkem asi 70 lidí, z nichž někteří měli to štěstí,
že se mohli posadit, zbytek stál u zadní stěny. Přítomni byli též
zástupci médií, a celý průběh zahájení soudního líčení mohl být
video/audio nahráván. Při návrhu státní zástupkyně o vyloučení
veřejnosti přítomní hlasitě projevovali svůj nesouhlas a soudce
pohrozil vyklizením soudní síně.
K návrhu
o vyloučení veřejnosti měli možnost vyjádření obhájci Milan Hulík a
Stanislav Devátý i obžalovaný Vladimír Hučín.
V této
souvislosti je třeba zmínit i další důležitou skutečnost. Po celých
více než 12 let tzv. „demokratického“ systému od soudu
odcházejí komunističtí a estébáčtí zločinci s úsměvem na rtech a
s posíleným sebevědomím. Žádná vazba, žádné tresty odnětí
svobody za týrání a pronásledování nevinných lidí – maximálně
nízké podmínečné tresty. Zdá se být až neuvěřitelné, že bývalý
ministr vnitra a později 20 let předseda vlády Lubomír Štrougal,
který stál v samém čele totalitního režimu v Československu
a svědomitě plnil rozkazy přicházející z Moskvy, byl po všechny
ty „posametové“ roky ponechán na svobodě, užívajíc si
tučné penze… Před několika dny odcházel od soudu s povýšeným
úsměvem, zproštěn všech obvinění. K soudnímu líčení jej
doprovázela jeho dcera, profesí sama právnička, která dohlížela, zda
její kolegové odvádějí dobrou práci. Štrougal se při opouštění soudní
budovy spokojeně vyjádřil na kamery, že je čas podívat se na nějaký
ten hokejový zápas…
Další
totalitní předák Alois Grebeníček, který za bývalého režimu jako
vyšetřovatel StB mučil elektrickým proudem a jiným fyzickým týráním
odpůrce komunismu, je též stále na svobodě a jeho proces se díky
komunistickým soudcům protahuje již několik let – od roku 1995!
Jeho syn Miroslav Grebeníček je předákem KSČM, pokračovatelky KSČ,
jedné z oficiálně uznaných parlamentních politických stran (!!).
Komunistická strana a její ideologie byly v roce 1993 zákonem
odsouzeny jako zločinné…
Neskutečné,
že?
Ale
zpět k té soudní komedii.
JUDr
Milan Hulík jmenoval 5 skutečností, kterými odůvodňuje vznesenou
námitku podjatosti ze strany soudce Michala Jelínka (jedná se o
autentický záznam):
"V posledním
usnesení o vazbě předseda senátu Michal Jelínek zdůvodnil další
trvání vazby odkazem – poukazem – na jakýsi úřední záznam
vyšetřovatele o chování Vladimíra Hučína, sepsaný po seznámení
obžalovaného s výsledky vyšetřování. Obžalovaný a obhajoba tento
dokument neznají, nebyli s ním seznámeni a o jeho existenci se
dozvěděli až z předmětného usnesení.
Použitím
neznámého dokumentu pro zdůvodnění nutnosti další vazby dal předseda
senátu najevo svoji podjatost.
Tentýž
předseda senátu se ještě před hlavním líčením na otázky tisku
vyjádřil tak, že při rozhodování o vazbě přihlédne k názoru
Krajského soudu, který dříve v jiném řízení rozhodoval a
důvodech trvání vazby.
Protože
soudce nesmí dát předem najevo jak bude rozhodovat, projevil předseda
senátu touto svojí indiskrecí svoji podjatost.
Řada
svědků obdržela předvolání k soudu na dny 14. a 15. 2. do
místnosti soudu č. 3, což je nejmenší místnost v budově
přerovského soudu. Z toho je zřejmé, že o vyloučení veřejnosti
z dalšího jednání bylo již předem rozhodnuto, a to bez vyjádření
stran. První den (13. 2.) bylo hlavní líčení zahájeno v místnosti
č. 4, kam se část veřejnosti s některými zástupci médií vešla.
Protože
soudce nesmí prejudikovat své rozhodnutí (v následném jednání
předseda senátu skutečně veřejnost vyloučil), dal předvoláním svědků
najevo svoji podjatost.
Soud
přijal obžalobu, a to za situace, kdy z protokolu o domovní
prohlídce je zřejmé, že tato byla povolena v bydlišti Vladimíra
Hučína. Bydlištěm je podle komentáře obydlí, prostor, kde dotyčná
osoba bydlí. Takovým obydlím je byt Vladimíra Hučína v rodinném
domku v Přerově, Lančíkových 10, jehož dvoutřetinovým
spoluvlastníkem je matka Vladimíra Hučína Anna Hučínová, a třetinovým
spoluvlastníkem je Vladimír Hučín.
Předkládám
soudu dokument o vlastnických vztazích.
Podle
protokolu k domovní prohlídce byla většina věcí, které slouží
jako důkazy proti našemu klientovi, nalezena v prostorách mimo
jeho obydlí a ve vedlejších prostorách, jejichž vlastníkem je Anna
Hučínová, která nedala souhlas k domovní prohlídce, a orgány
trestního řízení nepředložily žádné jiné povolení k domovní
prohlídce, které by se týkalo těchto jiných vedlejších prostor
v majetku paní Hučínové. Podle §2 odst. 1tr. ř. nikdo
nemůže být stíhán jinak než ze zákonných důvodů a způsobem, který
stanoví tento zákon. Jestliže tedy trestní spis k této věci
obsahuje důkazy, tj. věci, ze kterých vychází obžaloba, a tyto důkazy
byly získány v rozporu s trestním řádem, jako takové
nemohou být vůbec použity, a obhajoba činí návrh – zároveň
v souvislosti s podjatostí, aby všechny tyto důkazy byly
vyřazeny ze spisu, a pokud tak nelze technicky učinit, aby k nim
soud nepřihlížel.
Dále
uvádím, že z obsahu spisu je zřejmé, že byl prováděn odposlech
na dvou telefonních linkách. V rozhodnutí o povolení odposlechu
dvou čísel - 0641-250514 a 0641-250515 – se uvádí, že obě čísla
jsou vedena na Vladimíra Hučína, což je v rozporu s vyúčtováním
Telecomu, který tyto linky vede samostatně na uživatele Annu
Hučínovou a Vladimíra Hučína. Z obsahu spisu není zřejmé, které
rozhovory byly prováděny z které linky, což znamená, že při
nemožnosti rozlišení byly důkazy získány nezákonným způsobem a opět
je tedy nutno je ze spisu vyřadit, nebo k nim nepřihlížet.
Jestliže
předseda senátu nevrátil věc s takto nezákonně provedenými
důkazy při předběžném projednání obžaloby zpět do přípravného řízení,
dal najevo svoji podjatost.
A
konečně pátým důvodem, kterým obhajoba odůvodňuje svoji námitku
podjatosti, je skutečnost, že během celého doposud prováděného
trestního řízení orgány trestního řízení nevyhověly jedinému návrhu
obhajoby – poslední důkazy byly zamítnuty vyšetřovatelem při
seznámení se spisem.
Podle
§2 odst.5tr.ř. jsou orgány činné v trestním řízení povinné
posuzovat způsobem uvedeným v Trestním řádu stejně pečlivě
okolnosti svědčící ve prospěch i v neprospěch osoby, proti níž
se řízení vede.
Jestliže
nebylo vyhověno jedinému návrhu obhajoby, došlo k porušení této
základní zásady trestního řízení, a pokud za této situace byla
obžaloba soudcem přijata, indikuje to opět jeho neobjektivitu a
závislost.
Nakonec
uvádím, že podle zákona se obžalovaný může hájit způsobem, který uzná
za vhodný, a způsob obhajoby mu nemůže být přičten k tíži.
Vracím se k dokladu neznámému obhajobě – usnesení o
pokračování vazby, kde se obžalovaný měl dopustit něčeho vůči osobě
vyšetřovatele.
Pokud
se tak stalo – pokud se tak stalo, tak obhajoba uvádí, že
takovéto jednání obžalovaného může být postiženo buď trestním
oznámením ze strany vyšetřovatele - například verbální útok na
vyšetřovatele – nebo se vyšetřovatel může bránit u soudu
žalobou na ochranu osobnosti. V žádném případě tyto výroky ze
strany obžalovaného nemohou sloužit orgánům trestního řízení k
nějakému závěru o jeho vině či k rozhodnutí o ponechání ve
vazbě.
Za
této situace obhajoba navrhuje, aby v případě konečného
zamítnutí námitky podjatosti soud dále nejednal, neboť ani dál jednat
nemůže podle Trestního řádu, a aby celou věc podle §221 tr.ř.
vrátil státní zástupkyni k došetření, neboť další projednávání
věci by bylo v rozporu se základními zásadami trestního řízení,
tak jak bylo citováno v předchozích námitkách."
Na
dotaz předsedy senátu M. Jelínka, zda se námitky podjatosti týkají
pouze jeho osoby, oba obhájci odpověděli kladně.
Na
návrh státní zástupkyně na vyloučení veřejnosti oba obhájci uvedli,
že jsou ochotni přistoupit na vyloučení veřejnosti pouze v bodech
soudního jednání, které by se skutečně týkaly utajovaných
skutečností.
Vladimír
Hučín ve svém vyjádření k návrhu státní zástupkyně na vyloučení
veřejnosti využil příležitosti a snažil se vzhledem k přítomné
veřejnosti a médiím říct víc než byl soudce Jelínek ochoten nechat
zaznít soudní síní. Proto byly Hučínovy věty soudcem několikrát
nespokojeně a hlasitě přerušeny.
Hučínova
slova (autentický záznam):
„Já
mám zato, že veřejnost by měla být účastna tohoto jednání, poněvadž
se zde jedná o problematiku, kterou lze formulovat jako pronikání
komunistických struktur do státní správy, a to velmi rafinovaně.
Za
současné vlády sociální demokracie je to neuvěřitelné, a je to
mimořádně rafinované.
Když
vezmeme v potaz například zde přítomnou státní zástupkyni
Šromovou ….(soudce nenechal V. Hučína dokončit větu)…
V zájmu
výchovné činnosti bych chtěl upozornit, že tím, že veřejnost bude
přítomna, bude mít možnost sledovat o co tady jde. Materiály, které
jsou tzv. „utajovány“, budou zanedlouho stejně oficiálně
odtajněny, protože se jedná většinou o komunistické zločince, kteří
zákonem o odtajnění materiálů o StB budou zveřejněni, a každý, kdo
bude mít zájem, může do těchto materiálů nahlédnout. A tyto
„utajované“ materiály tvoří podstatnou část spisu. Také
vy, jako předseda senátu – chápu, že jste třeba mladý a nemáte
ty zkušenosti, můžete nahlédnout do materiálů, které byly nalezeny
nad rámec věci. Je tam třeba materiál, který zpracoval na podkladě
svých odborných znalostí krajský tajemník přerovského kraje Mamula.
Tento materiál byl určen k tomu, aby stanovil, kdo může
pro ně pracovat a kdo ne, jaký je limit. Jak má takový člověk vypadat
a jakou šablonu má zachovat…
Podle
dalších informací, které jsem získal z materiálů, které jsem
zachránil z hořících ohňů, kdy je estébáci a jejich zločinná
banda Lidových milicí spalovali, jsem se snažil zachránit jakýsi
odkaz pro tento národ, o co jim vlastně jde; objasňoval jsem některé
promítání agentů StB do Charty 77. Ale vrátím se k tomu
původnímu tématu.
Mám
zato, že protože se jedná o takovouto závažnou věc, myslím si, že
veřejnost by měla být účastna. Veřejnost velice rychle pozná, v čí
zájmu se mělo utajovat, protože pronikání těchto komunistických
zločinců do nejvyšších úrovní je evidentní, a bude ještě nějaký čas
trvat.
Samozřejmě,
státní zástupkyně má velký zájem na tom, aby veřejnost byla
vyloučena, aby tyto informace nevešly ve známost, protože to
v postatě ohrožuje její místo. Ona kryje člověka, který má
mimořádně dobré kontakty s bývalým šéfem StB. A to vědomě! Právě
tohoto člověka vědomě dává na rehabilitační procesy k politickým
vězňům! To je, prosím vás, neuvěřitelné!Takže já mám zájem na tom
výchovném efektu, a vy a soudní senát byste měli zvážit, že by se
měla věc v celém rozsahu projednávat za přítomnosti veřejnosti a
pokud možno sdělovacích prostředků a všech těch, kteří mají o to
zájem.
Takže
to je můj úvod k vyjádření.
Chci
jenom říct soudu, že já osobně jsem se snažil o důkladnou prověrku
zde přítomné Šromové. Tato prověrka potom proběhla za velmi podivných
okolností v době, kdy měl problémy i komunistický bachař soudruh
Jakubík, který je dnes na nejvyšším místě. Všichni byli překvapeni,
jak rychle tato prověrka byla provedena. Byla provedena
účelově…(přerušen soudcem) …
Veřejnost by měla vědět, co se tady hraje! Prověrka Šromové byla
účelová, byla to jakási výměna za to, že Šromová plnila funkci
chodícího razítka … (přerušen soudcem)
… jako tzv. nezávislá osoba!
Ještě
chci dodat, že během policejní prohlídky, kde asistovaly různé
zásahové jednotky, byl přítomen i jeden četník Komínek – jako
nezávislá osoba – který byl držen stranou, a když se chtěl na
něco podívat, byl odbyt s tím, ať je rád, že tam může být a do
ničeho nestrká nos…Měl by být vyslechnut jako svědek.“
Na
otázku soudce ohledně námitky podjatosti Hučín prohlásil, že se
naprosto ztotožňuje s vyjádřením svých obhájců.
Podařilo
se mu ještě dodat následující větu:
„Ještě
dodám, že v průběhu soudního líčení bude prokázáno, že pumový
útok, teroristický útok na kanceláře organizace politických vězňů byl
účelový, byl řízen z vysokých míst policie a ve státním zájmu, a
byl proveden proto, aby policie mohla proniknout do kanceláří
politických vězňů a získat tam materiály a informace, které by jiným
způsobem nezískala. Tato akce byla propojena s ultralevicovou
organizací komunistické strany, kterou tady na severní Moravě máme.“
Po
delší poradě senát námitku podjatosti zamítl a zamítl i účast
veřejnosti na dalším jednání. Obhajoba vznesla námitku podjatosti
celého senátu a podala proti tomuto usnesení stížnost, která bude
řešena Krajským soudem v Ostravě.
Poté
soud vyzval veřejnost a média k opuštění soudní síně a
přistoupil k výslechu obžalovaného. Vladimír Hučín na protest
proti vyloučení veřejnosti prohlásil, že se dalšího projednávání věci
nebude účastnit a žádal, aby byl odveden ze soudní síně. V reakci
na to oba obhájci konstatovali, že za dané situace nemohou svého
klienta obhajovat, neboť bez součinnosti a spolupráce s ním by
byl krácen na své obhajobě, a celé jednání by mělo spíše formu
inkvizice.
Senátu
Okresního soudu v Přerově tedy nezbývalo nic jiného než celé
jednání odročit na neurčito…
pokračování
příště…
PS:
Když Vladimíra Hučína odváděla chodbou justiční stráž, stačil
odpovědět na 3 otázky zástupcům tisku.
Dotaz:
„Máte v ruce nějaké důkazy o spiknutí?“
V.H.:
„Samozřejmě důkazy mám. Je to
komunistické spiknutí, které je dlouhodobě připravované a souvisí to
s náměstkem policejního presidenta Jakubíkem a těmito lidmi.“
Dotaz:
„Kam to dál vede?“
V.H.:
„Velice vysoko, ale záleží na volbách.
Pak bude všechno jasné. Kdybych to vytáhl teď, tak je to zničí, a
proto mě drží ve vazbě.“
Dotaz:
„Myslíte, že to někdy vůbec vyjde na světlo?“
V.H.:
„Musím bojovat a vydržím! Vydržel jsem
už horší věci. A vyhraji to. Mám trumfy v kapse!“
PPS:
Před opuštěním soudní budovy Přemysl Vachalovský a John Bok (autoři
známé dokumentární a kompromitující publikace s názvem KATO,
která vydává svědectví o dřívější spolupráci dnešního českého
ministra zahraničí Jana Kavana s StB), aktivisté za dodržování
lidských práv, podali u Okresního soudu v Přerově trestní
oznámení na státní zástupkyni L. Šromovou v souvislosti
s nezákonným získáváním důkazních materiálů. V dalších
dnech následovala další trestní oznámení podaná na různých místech
České republiky účastníky zahájení výše zmíněného soudního líčení.
Hana
Catalanová, 26.2.2002, Hana.Catalanova@worldonline.cz
Nahoru
Bolševická
inkvizice - část II
Jeff
Nyquist ve spolupráci s Hanou Catalanovou
Vladimír
Hučín hovoří…
Vladimír
Hučín byl 28. 2. propuštěn z vazby. Zprávu o propuštění dostal
v tento poslední únorový den zcela nečekaně krátce po poledni, a
po druhé hodině odpoledne již stál venku před branami olomoucké
věznice. Jeho první kroky vedly k paní Zdeňce Mašínové, sestře
dodnes oficiálně popíraných hrdinů československého Třetího odboje,
bratrů Josefa a Ctirada Mašínových.
Dne
9. března osobně zodpověděl otázky Jeffa R.
Nyquista, renomovaného amerického geopolitika, který se na
svých stránkách http://www.JRNyquist.com
zabývá také problematikou
nebezpečí spojeného s komunismem.
Vladimír
Hučín touto cestou děkuje za všechna slova podpory, která do vězení
dostával od svých příznivců ze všech koutů světa. Všechny
obdržené dopisy a pohlednice jej psychicky nesmírně posilovaly v jeho
boji. Termín soudního procesu ještě není známý, ale dá se
téměř s jistotou předvídat, že k němu před nadcházejícími
volbami nedojde. Hučínovo tvrzení o „bývalých“
komunistických a estébáckých strukturách ve státní správě totiž
nejsou žádnou poplašnou zprávou, jež je paradoxně i součástí jeho
obžaloby, nýbrž realitou, známou široké veřejnosti.
…..
JRN:
U soudu jste hovořil o pronikání komunistických struktur do státní
správy. Jelikož komunismus se údajně zhroutil a totalitní stav byl
prý zlikvidován, co jsou tedy přesně tyto komunistické struktury a co
je známo o jejich funkci?
VH:
Tak já jsem především upozorňoval na ty osoby, které se v minulosti
výrazně angažovaly ve prospěch komunistického režimu ve sférách
bezpečnostních struktur, a jež dnes působí na ještě exponovanějších
funkcích než předtím. To znamená, že mají rozhodující moc v těchto
sférách. Kdybych například uvedl okresní měřítko, tak ředitel
okresního oddělení policie je člověk, který přicházel do kontaktu
s KGB, který se podílel na vyšetřovacích metodách tehdejší
Státní bezpečnosti (StB), sám byl členem předsednictva a dokonce i
předsedou celoútvarového výboru KSČ a byl také zapojen do různých
zpravodajských operací v boji proti vnitřnímu nepříteli. Takže
těmto lidem je dnes dávána možnost, aby měli rozhodující slovo
v bezpečnostních problematikách. To je, myslím si, výrazné
nebezpečí pro současný systém, neboť bezpečnost je vlastně v rukou
struktur bývalého režimu. NATO je zapojením těchto struktur maximálně
ohroženo, proto si myslím, že by prověrky měly být velmi důkladné a
NATO by si mělo vytvořit určitý mechanismus, kterým by si tyto lidi
mohlo důkladně prověřit a zjistit, zdali dotyční skutečně mohou být
na těch strategických a bezpečnostních pozicích, a zkonfrontovat
výsledky šetření s riziky, které jejich přítomnost na těchto
místech přináší. Já jsem se v tomto směru snažil podílet se na
těchto prověrkách a přinesl jsem řadu důkazů i v souvislosti
s mým případem, s mými rehabilitacemi z minulosti.
JRN:
Jsou nějaké důkazy o tom, že komunistické struktury, které dnes
skrytě fungují, byly účelově dosazeny před Sametovou revolucí?
Myslíte si, že existuje jakýsi dlouhodobý strategický plán, podle
kterého se tyto struktury řídí?
VH:
V roce 1990 jsem byl předsedou občanských komisí. Byl jsem
zvolen Občanským fórem, což bylo takové to prvotní politické
seskupení, které po zrušení vedoucí úlohy Komunistické strany
Československa do určité míry zastupovalo ten politický koncept
v zemi. Jako předseda občanských komisí jsem se dostal
k materiálům, které jednoznačně svědčily o tom, kdo, kde a v čem
byl dříve zapojen. Já jsem se snažil řadu těchto dokumentů zachránit.
Ne vždy se mi to podařilo, ale například jenom v řadách těch
signatářů Charty, kde jsem sám působil, mi například Tomáš Hradílek,
pozdější ministr České republiky, přímo zakázal, abych dokumenty
zachraňoval před zničením. Přitom tyto dokumenty mohly usvědčit řadu
osob z kolaborace nebo ze spolupráce se Státní bezpečností a
bezpečnostními složkami vůbec. Takže i někteří signatáři Charty byli
vlastně později dekonspirováni jako významní agenti Státní
bezpečnosti. Patří sem mimo jiné i Dr. Josef Danisz, právník, který
mne přímo kontaktoval, byl zapojen v Občanském fóru, a pak vyšlo
najevo, že je agentem. Tito lidé zpočátku vytvářeli takový ten
prostor pro sebe a pro ty, kterým se zničením dokumentů zajišťovala
ochrana, měli vytvořit příznivé prostředí, vyčkávali, až se všechno
přežene, a vytvářením jakési mlhy nad skutečnostmi bránili tomu, aby
se později dalo něco dohledat.
JRN:
Domníváte se, že Česká republika je unikátní v tom smyslu, že
komunistické sub-struktury (nebo mafie) stále přetrvávají, nebo by to
mohlo být součástí většího plánu komunistické adaptace,
zorganizovaného před rokem 1989, ve kterém jsou uplatňovány direktivy
z Moskvy?
VH:
Do čela Státní bezpečnosti se dostal generál Alois Lorenc –
velice chytrý člověk, typ šachového hráče – který věděl, že je
nutné odstranit takové to zkostnatělé jádro, stranické jádro
s Jakešem a dalšími, kteří již nebyli dále schopni prosazovat
ideologická klišé. Chytrá část Státní bezpečnosti, kterou
představovala mladá progresivní garnitura, začala pracovat tak, aby
si vytvořila jakýsi přechod. Situace už jim nedovolovala pozvat znovu
tanky z Ruska a nějakým způsobem to zde zachraňovat, jako tomu
bylo v roce 1968. Takže po dohodě, ke které muselo dojít mimo
rámec naší republiky, bylo dohodnuto, že pragmatici ve spojení
s prognostiky z prognostických ústavů vytvoří koncept
s cílem zachránit přechod pragmatických komunistů, kteří již
neusilovali o to, aby byl zdůrazňován srp a kladivo, kteří moc
dobře věděli, že ekonomika je podstatná a že ji musí dostat zpátky do
svých rukou – byť v jiné podobě. To znamená, že soudruh
ředitel nějaké továrny se nakonec stal panem velkým kapitalistou,
který pak rozhodoval o daleko větším koncernu než předtím, který
spolu s dalšími dostal možnost založit nějaký trust, jež se posléze
stal mocenskou pákou a rozhodoval, jaká skupina lidí tam bude
zaměstnána a jaká ne. Obyčejný občan, který jenom zvonil těmi klíči a
představoval si, že odstraní tyhle lidi z politické a ekonomické
sféry, neměl vůbec šanci. Ale ten začátek vypadal velice
idealisticky, nadšeně a spontánně, ti studenti a všechno kolem, že i
já musím přiznat, že jsem ledasčemu uvěřil. Jelikož jsem však proti
nim dříve kontrarozvědně bojoval, velice rychle jsem přišel na to, že
je všechno trochu jinak. Když jsem se pak dostal k BIS, tak jsem
s hrůzou zjistil, že je to zcela jinak, a postupně jsem si začal
svoji mozaiku pečlivě doplňovat. Právě na téhle události jsem
usilovně pracoval a snažil jsem se vytvořit co možno nejucelenější
obraz, ale dopadl jsem tak jak jsem dopadl. Po deseti letech práce
jsem byl uvězněn.
JRN:
Jakou hrozbu tyto skryté komunistické struktury představují pro NATO?
Jaké jsou důsledky pro EU?
VH:
Co se týče NATO a bezpečnostní stránky, myslím si, že zástupci této
organizace jsou velice naivní a měli by si sami vytvořit nějaký
mechanismus k tomu, aby si určité věci mohli ověřit ještě z jiné
strany, nezávisle na tom, jak se jim vše předkládá. Opravdu, v
generálním štábu armádním nebo v bezpečnostních složkách jsou lidé,
se kterými jsem sváděl velké boje. Třeba i v řadách kontrarozvědky
jsou lidé, kteří v minulosti prošli různými stranickými
funkcemi, lidé, kteří jsou naprosto nedůvěryhodní. Dá se říct, že tam
pronikli i agenti bývalé slovenské informační služby, kteří tam
vyčkávají na vhodnou situaci. Já osobně tedy nechci malovat čerta na
zeď, ale ty prověrky, o kterých já vím a o kterých mohu hovořit, tak
ty byly naprosto nedostatečné, byly účelové a lidé, kteří těmito
prověrkami prošli, v žádném případě neskýtají záruky. To by ale
chtělo detailně doložit některými dokumenty na určitém modelu, aby si
ti, kteří se o toto zajímají, udělali objektivní názor.
JRN:
V Americe nám říkají, že „ve východní Evropě komunismu
dnes už nikdo nevěří“. Říká se nám, že socialistický experiment
v zemích bývalého Varšavského paktu selhal, že i komunisté
přiznávají, že jejich plány a myšlenky byly nesmysly. Je to skutečně
tak – a pokud nikoliv, vysvětlete prosím, co znamená být
v dnešní době komunistou v České republice či v jiných
bývalých satelitních zemích Sovětského svazu.
VH:
Drtivá většina komunistů, kteří dnes tvoří páteř komunistické strany,
KSČM, která převzala dědictví po Komunistické straně Československa,
jsou ti původní, kteří tuto páteř tvořili i dříve. Samozřejmě tam
přibyli i ti mladší. Já osobně jsem rozpracovával krajní levici
v oblasti severní Moravy, kde je výrazná nezaměstnanost. Pokud
existuje nezaměstnanost, dochází k sociálnímu napětí, které vytváří
podhoubí pro tyto krajně levicové ideologie. Zabýval jsem se tím a
skutečně jsem doložil, že je nutno na to dbát a monitorovat tyto
aktivity, protože v oblastech velké nezaměstnanosti je nebezpečí
nežádoucího bujení. K takové situaci již došlo například
v okresech Bruntál a Karviná, kde volby prokázaly, že tam vítězí
komunistická strana. Myslím si, že v těchto lokalitách se
stávajícím sociálním napětím budou mít komunisté v nadcházejících
volbách dosti výrazný úspěch. Nechci však předbíhat. Komunistická
ideologie zde přetrvává a vhodní manipulátoři dokáží těm
nezaměstnaným a těm, kteří nejsou schopni se sami opřít o vlastní
názor, podávat tuto ideologii kapku po kapce, využívat tíživé
situace, a skutečně tím takové lidi infiltrovat a ovlivňovat tak
volební preference. Ale nechme se překvapit. Obávám se však, že
v lokalitách se zvýšenou nezaměstnaností budou mít komunisté
úspěch. Tato ideologie je tedy stálým nebezpečím a myslím si, že by
měly existovat bezpečnostní složky, které by na toto dohlíželi. I
když se v případě KSČM jedná o parlamentní stranu, jedná se
zároveň o nebezpečnou ideologii, kterou není radno podceňovat.
JRN:
Jak vypadá vaše kauza v současné době? Podnikne stát proti vám
další kroky?
VH:
Já jsem byl po roční vazbě nečekaně propuštěn. Čeká se tedy na soud,
dostávají se na světlo věci, které veřejnost doposud neznala. Je
přece jen mnohem lepší, když je člověk na svobodě a může se více
bránit. Je však velice důležité, aby při celém soudním řízení byla
účastna veřejnost. Budou tam konfrontována fakta, která mohou výrazně
ovlivnit veřejné mínění a která mohou vnést do řad iniciátorů mého
zatčení „velký průvan“. Ti, kteří celou akci zosnovali,
skutečně patří k těm, kteří jsou stoupenci komunistické
ideologie a skrývají se pod různými plášti současné demokracie.
V podstatě však pracují pro bývalou východní strukturu KGB
s cílem paralyzovat nebezpečí, které jim hrozí rozkrýváním, na
kterém jsem pracoval. Přímo jsem se podílel na kontrarozvědné práci
proti KGB a jejím vlivům. Již v roce 1983 jsem odhalil agenta
KGB Antonína Mikeše, byť přitom byla použita výbušnina. Svazek je
dnes odtajněn, je možno do něho nahlédnout a rozsudek nad tímto
agentem byl potvrzen Nejvyšším soudem. Agenta jsem
dekonspiroval, ale od té doby je mi věnována výrazná pozornost.
JRN:
Proč vás komunisté propustili z vězení a myslíte si, že mají
v plánu vás zdiskreditovat nyní, když jste na svobodě?
VH:
Myslím si, že zvolili menší zlo. Je skutečností, že občané se začali
angažovat, vznikaly různé protestní akce na moji podporu a početnost
různých aktivit byla stále větší a větší. Původní obvinění, kterým
jsem byl obviněn z terorismu, z organizování pumových
útoků, které dodnes nejsou ani v jednom případě objasněny, bylo
velmi podezřelé i pro běžného občana, který se touto problematikou
vůbec nezajímá. S trochou nadsázky bych to přirovnal k zapálení
Říšského sněmu, kdy si nacisté sami budovu zapálili, aby mohli
obvinit své odpůrce. Pumové útoky byly skutečně profesionální
zpravodajskou operací bývalých komunistických struktur. Mým cílem je
toto prokázat. Má to spojitost se současnou bezpečnostní garniturou,
která má dnes rozhodující vliv v bezpečnostních sférách. Ale je
to otázka času, a proto potřebuji, aby veřejnost byla u soudu
přítomna, aby vše bylo co nejvíce transparentní.
JRN:
Proč Václav Havel ve vaší kauze neintervenoval? Je tento údajný
bojovník za lidská práva podvodníkem a tajnou kreaturou
komunistických struktur ve vaší zemi?
VH:
Odpovím na to přímo. On se seznámil s mým trestním spisem, který
má stupeň utajení. Tam je řada odposlechů - telefonických hovorů jak
ze služebního automobilu, tak z bytu a kanceláře. Já v mnoha
těchto hovorech kritizuji některé signatáře Charty 77 a obviňuji je i
Václava Havla z určitého komplotu, z dohody s komunisty,
což se vztahuje k 17. listopadu 1989 a polistopadovému vývoji.
Zmiňuji se též o některých skutečnostech provedení celého 17.
listopadu. Takže když on četl můj názor na Chartu 77, kde jsem se
snažil prokázat, že řada signatářů Charty 77 byla vlastně agenty
Státní bezpečnosti, tak samozřejmě nezaujal nějaký vstřícný postoj.
Zmiňoval jsem také Miroslava Dolejšího, se kterým jsem byl ve výkonu
trestu v Minkovicích, a který je autorem Analýzy 17. listopadu.
Musel jsem do jisté míry přiznat, že tento Dolejší, když jsem se
s ním ve vězení setkával, měl do jisté míry pravdu v některých
názorech, i když v některých s ním zase souhlasit nemohu. I
toto je tedy v odposlechu zaznamenáno. Když to presidentu
Havlovi ukázali, je samozřejmé, že by moje propuštění nevítal. Musím
ale aspoň kvitovat, že dal milost mé matce, která by jinak zřejmě
byla nejstarší teroristkou v republice. Nechali mne pod dojmem,
že je někde ve vazbě na Ruzyni, takže jsem byl moc rád, když jsem se
dozvěděl, že jí byla udělena milost.
JRN:
Jak s vámi bylo zacházeno ve vězení?
VH:
Zpočátku byl na mne vyvíjen výrazný tlak, výslechy byly
provokativního rázu. Zejména se jednalo o skupinu vyšetřovatelů
řízenou Václavem Jakubíkem, který zastává vysoký post coby náměstek
policejního presidenta. Ten má na starosti protiteroristický oddíl a
další speciální složky. Členové těchto složek na mne proto vyvíjeli
velký nátlak. Při mém zadržení bylo použito násilí, výhrůžky a urážek
nespočet, toho bylo hodně. Mohu ale říct, že někteří dozorci ve
vězení byli vstřícní, jako kdyby chápali, oč v celé věci jde. Až
na některé výjimky z řad těch starých dozorců, kteří ještě
pamatují předlistopadové časy. Ti byli proti mně nepřátelsky
naladěni. Ale celkově je znatelný rozdíl mezi vazbou dnes a
v předlistopadové době. Dříve to bývalo mnohem tvrdší. Dnes
přece jen je možnost poslouchat rádio a sledovat denní tisk.
Pro
mne bylo velice deprimující, když jsem byl umístěn na tu psychiatrii,
protože to bylo skutečně degradující, degradující postavení po
ty dva měsíce. Ale přečkal jsem to, přežil jsem to a byl jsem shledán
naprosto normální, dokonce shledali ještě další mé kladné stránky,
takže nejsem obviněn z pumových útoků. Snažili se ze mne dostat,
kde jsem ukryl archiv, dokumenty, jména a kódy svých lidí, kteří pro
mne pracovali. To se jim nepodařilo ze mne dostat, a proto jsem
vlastně byl na psychiatrii umístěn. Nejdříve na mne chtěli použít
detektor lži, avšak můj právní zástupce mi doporučil tuto metodu
odmítnout. V Olomoucké věznici to bylo trochu tvrdší než na
Pankráci, ale vždycky jsem si říkal, že čím blíž k východní
hranici, tím je to asi prostě víc ovlivněné. To ale říkám spíš
v uvozovkách a tak trochu s nadsázkou.
JRN:
Kam podle vašeho názoru Česká republika směřuje? Vzhledem k současným
mocenským strukturám.
VH:
Já v současné době pozoruji, že sílí vliv jisté organizace,
která si říká Klub českého pohraničí. Tato organizace s tímto
názvem v sobě sdružuje řadu těch, kteří nesouhlasí se zrušením
Benešových dekretů. Je to však vyloženě estébácká a komunistická
organizace, která na sebe nabaluje další. Myslím si, že o této
organizaci brzy uslyšíme, protože jejich názory se stále více
radikalizují a v oblastech, kde je ta výrazná nezaměstnanost, to
může dospět až do kritického stádia. Nabalují se na ni také různé
odborové organizace, které si osobují právo rozhodovat za občany. Je
to ale taková zpravodajská hra komunistů, kteří se halí do nových
plášťů, vytváří jakési mimikry a přitahují k sobě občany, jež
jsou v sociální tíži. Těžko říci. Pokud tady bude narůstat
nespokojenost a napětí a dále pak ty prověrky, které jsou doposud
uskutečňovány s nedostatečnou kvalitou a bez důrazu na
odstraňování starých struktur z mocenských pozic, tak si myslím,
že by Česká republika nebyla asi valným přínosem pro NATO a vůbec pro
nějaké spojenectví. Obávám se, že ten extremismus může jednoho dne
dosáhnout dosti značných rozměrů a stane se proto bezpečnostním
rizikem. Já se na to dívám z tohoto pohledu. Politickou vizi
zatím nemám, o tom si můžeme pohovořit po volbách. Bojím se, že
komunisté v těchto volbách mohou získat.
JRN:
Děkuji.
Dle
otázek JRN interview provedla Hana Catalanová, 9.3.2002
Hana.Catalanova@worldonline.cz
Nahoru